Re: home.pl ...

Autor: Krzysztof Halasa <khc_at_pm.waw.pl>
Data: Mon 02 Jul 2007 - 21:49:17 MET DST

Sławomir Bem <spamerzy@do.piachu> writes:

>> Istnieje kilka niezłych

systemów odrzucania spamu (analiza heurystyczna,

> uzywajac bayesa musisz wpuscic, a to wyklucza twoja teze ze trzeba
> oszczedzac pasmo.

To ile (w porownaniu do innych rzeczy) tego pasma trzeba, bez zartow.

> Mam w systemie wszystkie wymienione przez Ciebie wynalazki
> i jeszcze kilka innych (ale ubijam wylacznie w sesji, bez wpuszczania
> bo szkoda pasma)

Ciekawe jak, biorac pod uwage fakt, ze "bez wpuszczania" to masz
do dyspozycji co najwyzej nazwe z HELO/EHLO oraz adresy "MAIL FROM"
i "RCPT TO".

Ubijanie w sesji jest oczywiscie sensowne, bo nie trzeba generowac
zwrotow (generowanie zwrotow wirusow/spamu to glupota i wlasciciel
takiego czegos sam staje sie spamerem / rozsylaczem wirusow).
Pasmo ma sie do tego nijak, chyba ze chodzi o pasmo zuzywane
w czasie (prob) wysylania zwrotow.
No i oczywiscie uzywajac bayesa tak samo mozna i trzeba odrzucac
w sesji SMTP (odpowiadajac 5xx na DATA + tresc).

> BTW, wytlumacz userowi na firmowej skrzynce ze nie bedzie mial filtrow
> jesli dostaje 1k5 spamow na dobe.... (nawet greylistingu)

Podejrzanie duzo, nie pomyliles wykladnika? Moze ta skrzynka ma
wiele roznych adresow? 1000 to jest juz naprawde duzo (w przeliczeniu
dla jednego adresu).

BTW: wielkosc systemu pocztowego ma sie do tego dokladnie nijak,
oprocz moze czegos takiego, ze w bardzo malym moze nie oplacac sie
stawiac jakichs bardziej wymyslnych filtrow.

--
Krzysztof Halasa