Re: Netia zbuduje sieæ 10G Metro Ethernet

Autor: Marcin Kuczera <marcin_at_leon.usun-to.pl>
Data: Thu 22 Feb 2007 - 19:43:35 MET

> AFAIK czy wiesz ze w de kable musza byc w scianach i sa, ale tylko
> pary miedziane. Poza tym dtag jako klasyczny telekom nie dostrzegl
> jeszcze tej technologi.

> Koszt jest porownywalny, a czesto nawet mniejszy w ethernecie.

zale¿y z jakiego punktu patrzysz.
Dla mnie - taniej jest zbudowaæ ethernet bo rurki, skrzynki i inne - te
same.
Kable cenowo podobne, a switche tañsze od koncentratorów ADSL.

Ale du¿e telekomy licz± to inaczej, dla nich ka¿dy taki aktywny element
po drodze to potencjalny problem ¿e siê popsuje, braknie zasilania itd.
Ka¿dy taki element trzeba serwisowaæ, dogl±daæ, mog± ukra¶æ..
Du¿e telekomy nie bawi± siê w gówniane planetki tylko maj± du¿e kontrakty
z firmami gdzie do byle badziewia dopisuje siê zero do ceny..

Dla nich nadal ADSL mo¿e byæ znacznie tañszy.

Marcin