Re: Działania UKE pogarszają konkurencyjność rynku

Autor: Marcin Kuczera <marcin_at_leon.usun-to.pl>
Data: Thu 22 Feb 2007 - 19:39:27 MET

>Ciekawe rozumowanie. Wyobraz sobie taka sytuacje: jestes firma ktora
>potrzebuje dostepu hurtowego liczonego w dziesiatkach Mbit z rutingiem
>bgp i w jej lokalizacji jest tylko tp i inny operator. Cena u tp to
>jakies 200-300 zl i cena u innego operatora to np 100 zl. Potrzebujesz
>miec rowne wielkosci stykow z nimi i wypelnia te styki tylko w polowie
>potrzebujac niezawodnosci polaczenia. Co wtedy powiesz: "ta firma nie
>potrzebuje dostepu hurtowego" ?

to jednak operatorski.
Nie widze problemu - dogadujesz się z firmą (nie tp) na to, że bierzesz
50Mbit ciągle
ale może Ci się zdażyć pad 2giego styku i wtedy będziesz potrzebował
100Mbit.
Taki średni czas awarii i korzystania ze 100Mbit da się wyliczyć jakoś
statystycznie i przeliczyć na pieniądze.
A wszelki nadmiar poza tę średnią też się da na pieniądze zamienić.

Nie wiem czy z TP się można tak dogadać oficjalnie, pewnie ciężko bo to
korporacja betonowa,
ale możesz spróbować.
Z innymi będzie łatwiej.

Sam coś takiego przerabiałem (nie z TP) i się dało.

>Prosze, bez osobistych wycieczek. Megabity internetu nie sa zadnym
>wyjatkiem, gdyz sa takim samym towarem jak wspomniane pampersy, nawet
>jesli Ci sie to nie podoba.

nie wiem czy mi się podoba czy nie, poprostu uważam to za normalne.
Choćby ze względu na technolgię i koszty podłączenia.
Już nie wspomnę że ten detaliczny ruch jest asymetryczny.

Niech ktoś mi przypomni - ile by kosztował w TP iDSL w przypadku 1/1Mbit
(wiem, up to niecały 1Mbit max)

Marcin