Re: Netia zbuduje sieæ 10G Metro Ethernet

Autor: kulek <kulus13_at_poczta.onet.pl>
Data: Fri 23 Feb 2007 - 14:06:45 MET

Marcin Kuczera napisał(a):

> zależy z jakiego punktu patrzysz.
> Dla mnie - taniej jest zbudować ethernet bo rurki, skrzynki i inne - te
> same.
> Kable cenowo podobne, a switche tańsze od koncentratorów ADSL.
>
> Ale duże telekomy liczą to inaczej, dla nich każdy taki aktywny element
> po drodze to potencjalny problem że się popsuje, braknie zasilania itd.
> Każdy taki element trzeba serwisować, doglądać, mogą ukraść..
> Duże telekomy nie bawią się w gówniane planetki tylko mają duże kontrakty
> z firmami gdzie do byle badziewia dopisuje siÄ™ zero do ceny..

> [...]

A nie taniej im by było dostarczać tylko neta lokalnym ISP ?
Mniej faktur, nie trzeba rozbudowanej biurokracji, jak awaria to w
znacznie mniejszej ilości miejsc, nakłady na infrastrukturę dużo mniejsze.
Dlaczego firmy nie obrały takiego modelu ?
Było by taniej dla nich i podejrzewam, że dużo więcej by zarabiały.

Dlaczego w Polsce chce się wprowadzać na siłę to co jest dobre na
zachodzie, ale niekoniecznie musi być dobre u nas? takie uszczęśliwianie
na siłę...