Re: PARANOJA Z WP!

Autor: Zbigniew Kempczyński <Z.Kempczynski_at_NOSPAMmarton.pl>
Data: Thu 21 Sep 2006 - 10:34:55 MET DST

Użytkownik Wojciech Puchar napisał:

> a jak w/g Pana ma być?

Tak jak napisałem wyżej. IMHO problemem internetu jest to, że wiele sieci
prywatnych jest natowanych na jeden (kilka) adresów IP. Wystarczy, że ktoś
ma jakiegoś robala/wirusa/trojana (niepotrzebne skreślić), porozsyła śmieci
po świecie, ktoś to zgłosi i już się jest na RBL. I jak się tu dziwić innym
adminom korzystającym z RBL, że odrzucają taką pocztę?

> i od czego jest adres zgłoszeniowy do mnie jako administratora, żeby zgłosić
> ten fakt (logi mam)?
>
> jak dla mnie to jest bezprawie

Ja do tej pory zazwyczaj otrzymywałem logi z abuse@tpnet.pl. Jak na razie
jedyne co mogę zrobić to poinformowanie klienta, że rozsyła śmieci (oczywiście
kończy się to - Kto? Ja? Niemożliwe... Mam program antywirusowy taki i owaki
i to na pewno nie jestem ja!) a jak to nie pomaga to blokuje mu 25 i mam go
gdzieś. Co do sformuowania 'bezprawne' - hmm, trudno mi się wypowiedzieć,
nie jestem prawnikiem. \

     Zbigniew Kempczyński
  http://it.marton.pl/wegorz/