Re: PARANOJA Z WP!

Autor: Robert Rędziak <rekin_at_gm.wkurw.org>
Data: Wed 20 Sep 2006 - 15:43:00 MET DST

On Wed, 20 Sep 2006 14:26:06 +0200, Zbigniew Kempczyński
<Z.Kempczynski@NOSPAMmarton.pl> wrote:

> Ja sądzę, że ich rozumowanie jest jak najbardziej prawidłowe.

 Nie. Jesli mój klient przedstawił mi się i potwierdził swoją
 tożsamość, to powinienem go obsłużyć, nawet jeśli nadaje z
 Zimbabwe i przypadkiem znalazł się w spotRBL-u za naduzywanie
 tam-tamów. To jest mój klient, który mi za to płaci (czy to
 gotówką, czy czytając reklamy, którymi zawzięcie go raczę) i mam
 go obsłużyć.

> Jeśli
> jakiś host znajduje się na blackliście to dlaczego przyjmować od niego
> emaile?

 Nie jakiś host, tylko maszyna, z której korzysta mój klient.
 Dopóki klient nie narozrabiał, nie mam podstaw, żeby go wyciąć.
 Jaki klient ma wpływ na to, czy jego adres jest w RBL-u, czy
 nie? Ma nie zostać obsłużony tylko dlatego, że siedzi za jednym
 NAT-em z jakimś tłukiem, albo dlatego, ze wylosował adres IP, z
 którego wcześniej jakiś pajac spamował? I ma jeszcze obrywać za
 listing w jakimś mocno mitycznym RBL-u o niezbyt jawnych
 zasadach działania?

> Ja czuję szacunek do wiedzy i tego co
> zrobiła ekipa z WP,

 A czuj sobie. Praktycznie od początku mojej pracy przy
 adminowaniu (a parę lat pracowałem przy róznych serwerach
 pocztowych, od takich, gdzie konta szły w setki, do takich,
 gdzie tych kont były dziesiątki tysięcy) WP gdzieś tam się
 przewijała. I przez te lata nie zapamiętałem ani jednego
 pozytywnego związanego z pojęciem ,,poczta WP''.

> skoro myślisz inaczej podejrzewam, że nie miałeś okazji
> zobaczyć tego co potrafią.

 A niech sobie wysyłają nawet różowego słonia na księżyc, szkoda
 tylko, że robią błędy w podstawowych założeniach.

 r.

robert rędziak    mailto:spambox-at-supersonic-dot-plukwa-dot-net
klubsubaru.pl  uratuj stratopoloneza: http://www.stratopolonez.pl
List otwarty przeciwko DRM:             http://list.7thguard.net/