Dziwne działania Pro-Futuro

Autor: Marcin Kwiatkowski <mkwiatkowski_at_NOSPAM.ajc.com.peel>
Data: Fri 25 Aug 2006 - 10:52:26 MET DST

Witam,

Nie wiem czy ktoś miał podobne akcje z dostawcą Pro-Futuro. Jestem
administratorem sieci radiowej, około 2000 użyszkodników (no, część nie
jest szkodnikami ;) Z racji takiej ilości abonentów używamy łącza z
ProFuturo - radiolinia 13Mbps (+ 5 x 4Mbps DSL na WWW). 90% klientów
jest sobie grzecznie za NAT'em - wiadomo - RIPE ma deficyt adresów. I tu
zaczyna się jazda z naszymi klientami za NAT'em. Niektórzy nie dbają o
bezpieczeństwo swoich winzgroz, więc wiadomo - wirusy, robale, zombie,
które wymykają się zbiorczym adresem. Co jakiś czas dostawałem od
futrzaków info o spamie, oraz żeby zaprzestać jego wysyłania (zero
więcej info, abym mógł wyśledzić gościa). Czasem się udawało, czasem nie
(logi rosną w ilości kilku tyś. wpisów na sekundę!). W końcu wczorach
futrzaki przegięli pałę. Pomimo informacji, i prób kontaktu z PF
zagrozili wyłączeniem routingu z naszego IP zbiorczego. Co też
oczywiście uczynili, i to po godzinie 17:00, gdzie nikt kompetentny w PF
już nie pracuje. Oczywiście znam nazwisko gościa, który taką dyspozycję
wydał, jednak takie zachowanie wydaje mi się conajmniej
nieodpowiedzialne (na nasze szczęście dysponujemy 512 adresami IP, ale
jednak było to dość kłopotliwe). Smaczku całej sprawie dodaje fakt, że
futrzaki upierają się że chodzi o _źródłowy_ port 25 (jakim do k*y j*j
nędzy prawem, skoro mam porty src 0-1023 wyblokowane na forward?!) Czy
tam na prawdę tylko debile pracują? Usiłujemy dogadać się z nimi od
ponad miesiąca co do proponowanego rozwiązania problemu. I co? albo ktoś
jest na urlopie, albo go nie ma, albo ma w głębokim poważaniu maile do
niego wysyłane. A ja przecież nie zmuszę do używania webmaila, czy
wyłącznie naszej poczty 2000 ludzi bo by mnie zjedli zanim nacisnął bym
enter na regółce. Spotkał się ktoś z takim problemem? Dodam że na
zgłoszenia abuse reagujemy od razu. I jeżeli posiadamy wystarczające
informacje żeby delikwenta namierzyć to od razu wyciągamy konsekwencje.

--
Marcin Kwiatkowski
System Administrator