Re: ATM i Crowley lacza sily w budowie nowej sieci

Autor: Michał \ <kaczor_at_NO-SPAMplug.atn.pl>
Data: Tue 18 Jul 2006 - 22:02:26 MET DST

Użytkownik zasiu napisał:

> Istnieją poważne osiedlówki, połączone do Internetu porządnym łączem (dsl
> symetryczny, radiolinia, światło), często z backupem po innym operatorze.
> Niektóre dodatkowo dają swoim klientom inne usługi, niż tylko dostęp do
> Internetu - od mejla czy FTP zaczynając, na telewizji kończąc. Przynajmniej
> do tego próbują zmierzać:-) Ale fakt, że większość to bardzo młodzi goście
> którzy łyknęli trochę wiedzy o sieciach i postanowili zrobić biznes. W
> praktyce okazuje się, że siły są za małe na zamiary, albo że chęć zysku
> przysłania wszystko inne.

Problem w tym, że łącza mają dobre (kupili co najmniej 2 druty na start
po 14Mbps, z czasem napewno coś dokupili ale nie mam 100% pewności więc
nie twierdzę). Co z tego, jak na pytanie "czy mogę kupić/dostać
publiczne IP" pada odpowiedź "nie wiem" albo "nie ma takiej technicznej
możliwości" (o zgrozo!). Przy awarii ich własnych serwerów DNS wysyłają
ludzi w teren i sprawdzają dlaczego nagle kilkaset (podejrzewam, że
mniej więcej tyle osób dzwoni w godzinach pracy w razie padu DNSów)
klientów nie ma netu. W TERENIE! A nie u siebie. Raz czekałem na ich
reakcję 8 godzin po czym zadzwoniłem do nich i powiedziałem co im padło.
Dziwnym trafem DNSy zaczeły śmigać po 5 minutach. To ma być poważny
provider? Ehhh. Dla mnie ta sieć ma gorsze zarządzanie od niejednej
"osiedlówki na neo". Tak btw. firma ZETO w Rzeszowie. Obsmaruję już do
końca bo mam ich serdecznie dość.

Kaczor

kaczor@NO_SPAM-plug.atn.pl
http://przemysl.net.pl/kaczor