Re: Nikt nie zauwazył, że jest decyzja UKE? :)

Autor: Adam <welcome_at_dauphin.pl>
Data: Wed 12 Jul 2006 - 17:59:46 MET DST

Użytkownik "elmer radi radisson" napisał

> w pismie regulatora zawarta jest klauzula natychmiastowej wykonywalnosci.
> dodatkowo, skoro udowodniono czarno na bialym
> to byc moze sie beda mogli odwolywac ale imho i tak najpierw
> zastosowawszy sie do nakazu.
> ciekawe co bedzie jak sie upra, blitzkrieg? :)
>
> ps. podstawa prawna wyglada tlusto. brawo.
Tak to sobie wszystko czytam ladnie i przyjemnie, studiowalem wczoraj tez
watek na temat POL34 i TPSA i tak wlasciwie to tak sobie dalej kminie czy to
co zrobila Pani Minister do konca jest ok. Moze czegos nie wiem/nie rozumiem
ale w PL nie ma chyba regulacji dotyczacych uslug peeringu, dostepu i
tranzytu ktorych to okreslen bunczucznie Pani Prezes uzywa tak wiec biorac
pod uwage ostatnia decyzje to czy przypadkiem nie dziala na niekorzysc TPSA?
Bo...

przeciez chyba TPSA placi Telli za terminacje na swiat?
bo przeciez jak wszyscy przeleca z polski przez telie to czy to jest
terminacja "swiat" czy "krajowa"?
bo jak GTSy ATMany i tym podobne zechca puscic te pare giga przez Telie w
ramach tranzytu/peeringu to chyba TPSA bedzie musiala za to zaplacic kupujac
wieksze lacza czy nie?
tak w sumie to chyba Telia na tym najlepiej wydzie bo dostanie kase od
kazdej ze stron?

ja rozumiem, ze te dzialania sa spowodowane brakiem zainteresowania TPSA w
temacie normalnych cen za peering do wlasnej sieci, ale wydaje mi sie, ze to
rozwiazanie nie zalatwia do konca sprawy. Nie rozumiem tez dlaczego skoro sa
umowy ramowe na temat polaczenia sieci telefonicznych gdzie jest jasno
okreslone ile kto ma placic i za co nie mozna tego samego zrobic z wymiana
ruchu miedzy operatorami (ja rozumiem ze operator to taka instytucja ktora
ma zgloszenie dzialalnosci w UKE i wlasny AS i przynajmniej ze 100 odbiorcow
uslugi)

tez czytajac inne watki przytocze "operator mniejszy musi placic wiekszemu"
no i wlasnie, co w sytuacji kiedy wiekszy ma tylko klientow a mniejszy tylko
content? prawo na to nic, jak stwierdzic co jest wieksze TPSA, Onet, Yahoo,
czy eBay? tak wlasciwie to nigdzie w europejskich Xsach nie spotkalem sie z
takim roznicowniem, domniemam ze poza krajem wybranym nie wystepuje.

Wydaje mi sie ze ta decyzja nic nie zmieni i TPSA bedzie mocno walczyla aby
sie nie zastosowac, kary jak to kary to koszt ryzyka zwiazanego z
prowadzeniem dzialalnosci, moga sobie wliczyc w cene linni.

Pozdrawiam

Adam