Re: Nikt nie zauwazył, że jest decyzja UKE? :)

Autor: KoMaS <koris_at_poczta.onet.pl>
Data: Thu 13 Jul 2006 - 11:40:33 MET DST

> przeciez chyba TPSA placi Telli za terminacje na swiat?
> bo przeciez jak wszyscy przeleca z polski przez telie to czy to jest
> terminacja "swiat" czy "krajowa"?
> bo jak GTSy ATMany i tym podobne zechca puscic te pare giga przez Telie w
> ramach tranzytu/peeringu to chyba TPSA bedzie musiala za to zaplacic kupujac
> wieksze lacza czy nie?
> tak w sumie to chyba Telia na tym najlepiej wydzie bo dostanie kase od
> kazdej ze stron?

Tezt jestem zdania, ze Telia wyjdzie na tym najlepiej. TPSA nie dokupi
wiekszej przepustowosci od Telii (wyjscie na swiat opiera sie glownie na
OpenTransit). Wystarczy, ze ruch do niektorych opow zostanie
przekierowany na Telie i dalej beda przeciazenia. A UKE nie moze na TPSA
wymusic zakupienia dodatkowych laczy w Telii. Dopoki nasz "operator
narodowy" nie zejdzie z cenami w dol, bedzie to walka z wiatrakami.

pzdr

ck