Re: Nikt nie zauwazył, że jest decyzja UKE? :)

Autor: Bronek Kozicki <brok_at_rubikon.pl>
Data: Wed 12 Jul 2006 - 18:33:19 MET DST

Adam wrote:
> Tak to sobie wszystko czytam ladnie i przyjemnie, studiowalem wczoraj tez
> watek na temat POL34 i TPSA i tak wlasciwie to tak sobie dalej kminie czy to
> co zrobila Pani Minister do konca jest ok. Moze czegos nie wiem/nie rozumiem
> ale w PL nie ma chyba regulacji dotyczacych uslug peeringu, dostepu i
> tranzytu ktorych to okreslen bunczucznie Pani Prezes uzywa tak wiec biorac
> pod uwage ostatnia decyzje to czy przypadkiem nie dziala na niekorzysc TPSA?

a dlaczego niby miałoby to być działanie "na niekorzyść TPSA"? Decyzja UKE
tylko zabrania TPSA różnicowanie podmiotów które *nie są do niej bezpośrednio
przyłączone* na lepsze i gorsze. Nie nakazuje przyłączać, nie nakazuje
odłączać, nie wtrąca się w ceny peeringu, nic więcej ponad zabronienie
przycinania pasma O2 czy komukolwiek kto zamiast skorzystać z oferty TPSA,
skorzystał z oferty Telii albo innego podmiotu z którym TPSA wymienia ruch
(nie zarabiając na tym kokosów).

> przeciez chyba TPSA placi Telli za terminacje na swiat?
> bo przeciez jak wszyscy przeleca z polski przez telie to czy to jest
> terminacja "swiat" czy "krajowa"?

to wtedy może TPSA obniży ceny poważnym klientom i przestanie ich kosztem
dopłacać do neostrady? IMHO to całkiem dobry efekt regulacji rynku.

> tak w sumie to chyba Telia na tym najlepiej wydzie bo dostanie kase od
> kazdej ze stron?

jeżeli przyłączenie do Telii jest kilka razy tańsze niż przyłączenie do TPSA,
to niech tak się stanie.

B.