Re: hosting

Autor: Neas <neas_at_neas.invalid>
Data: Tue 24 May 2005 - 18:23:51 MET DST

Krzysztof Antoń pisze:

> Można, tylko trzeba ochłonąć - a wtedy się tak dobrze już nie pisze. :)
> W każdym razie - sam powiedz - czy nie mam racji?

MSZ w dzisiejszych czasach wypadałoby, żeby umożliwili obsługę takich rzeczy
jak delegacja domeny via WWW, automatycznie, po zalogowaniu.

A jeśli tego jeszcze nie mają, to mogliby robić tak jak np. Polpak z
delegacją domeny odwrotnej -- oni bodajże wymagają podania nr-u umowy i/lub
(nie pamiętam) nr-u bilingowego, ale można załatwić to normalnie, mailem.

Załatwianie takich spraw via faksy przypomina raczej wczesne lata 90-te
ubiegłego wieku.

Z drugiej strony MSZ zwykły e-mail czy telefon z prośbą nie wystarczy, żeby
być pewnym że prosi o to osoba, która ma odpowiednie uprawnienia. Zgadzam
się, że kiedyś (10 lat temu?) mogło to być wystarczające (ale nie będę
ciągnął tego wątku, bo to nie były 'moje czasy'), jednak zauważ że wtedy
nadużycia nie były tak częste jak teraz.

Podsumowując: MSZ autoryzacja po głosie przez telefon jest tak samo zła jak
zmuszanie do wysyłania faksów z pieczątkami w takiej sprawie, tyle że te
dwa pomysły są umiejscowione na przeciwnych krańcach bezsensu. :) Są na to
inne, dobre, sprawdzone sposoby, o których napisałem wyżej.

--
Neas, ?eas@?eas.pl, http://www.neas.pl