Re: specjalista

Autor: Krzysztof Oledzki <ole_at_a.ns.pl>
Data: Fri 20 May 2005 - 01:55:41 MET DST

Neas <neas@neas.invalid> wrote:

> Tego od nich nie oczekiwałem. Pisałem o tcp-syn floodzie. Chyba nietrudno
> stwierdzić, że setny z kolei tcp-syn na port 22 z tego samego IP to DoS?
Zależy w jakim czasie. Kilku userów zza tego samego nata, starając się
połączyć w czasie takiego ataku, dość szybko może wygenerować sto SYNów.
Ja np. nie wziąłym na siebie odpowiedzialności podejmowania decyzji, jaki
IP mam klientowi zablkować. Szczególnie że klient nie zgadza się na
zablokowanie portu.

> Szczególnie, gdy dst-ip te zapytania ignoruje?
Dlaczego? I skąd to wiadomo?

> Ależ to nie wymaga poświęcenia dowolnej ilości czasu. To jest bardzo proste
> i przeciętnie rozgarniętej osobie nie powinno zająć więcej niż kilka minut.
> Ów specjalista więcej czasu stracił na opowiadanie głupot przez telefon.
O tam. Poświęcił swój czas dla Ciebie. To też coś.

> Na tym serwerze udostepniane są konta z dostepem do shella, więc przed
> IRC-em nie ma jak się obronić.
Coś takiego jak firewall nie funkcjonuje na tym serwerze?

> Nie mogłem połączyć się zdalnie z tym hostem, przecież był DoSowany.
Nie masz jakiegoś backupowego dojścia do sieci na wypadak awarii?
Neostrada, DSL, modem, alboco? To chyba nie jest jakaś krytyczna
sieć i serwer. ;)

Pozdrawiam,

                        Krzysztof Oledzki

--