Re: specjalista

Autor: Neas <neas_at_neas.invalid>
Data: Fri 20 May 2005 - 01:59:44 MET DST

Krzysztof Oledzki pisze:

> Zależy w jakim czasie. Kilku userów zza tego samego nata, starając się
> połączyć w czasie takiego ataku, dość szybko może wygenerować sto SYNów.
> Ja np. nie wziąłym na siebie odpowiedzialności podejmowania decyzji, jaki
> IP mam klientowi zablkować. Szczególnie że klient nie zgadza się na
> zablokowanie portu.

Lepszy problem z jednym klientem niż ze wszystkimi. Z resztą takie
rozwiązanie byłoby z zasady tymczasowe, bo oczywiście bezsensem byłoby
filtrowanie konkretnych IP z takiego ataku na dłuższy czas.

> Dlaczego? I skąd to wiadomo?

Nie rozumiem. Skoro w kierunku ip:port idzie np. 100 mbit, a z ip:port nie
wychodzi niemal nic, to chyba wyraźnie to widać? :)

> Coś takiego jak firewall nie funkcjonuje na tym serwerze?

W dziesiejszych czasach mało kto niestety potrzebuje konta z dostepem do
shella i bez dostepu do IRC.

> Nie masz jakiegoś backupowego dojścia do sieci na wypadak awarii?

Niestety nie.

--
Neas, ?eas@?eas.pl, http://www.neas.pl