Re: specjalista

Autor: Neas <neas_at_neas.invalid>
Data: Fri 20 May 2005 - 01:42:43 MET DST

Krzysztof Oledzki pisze:

> A teraz pomyśl że nie masz dostępu do takich logów, tak jak operator
> Polpaka. Co teraz? Jak poznasz że dane zapytanie DNS było częścią ataku?

Tego od nich nie oczekiwałem. Pisałem o tcp-syn floodzie. Chyba nietrudno
stwierdzić, że setny z kolei tcp-syn na port 22 z tego samego IP to DoS?
Szczególnie, gdy dst-ip te zapytania ignoruje?

> Ciągle zapominasz, że nie jesteś sam. OK, jako administrator swojej sieci
> możesz poświęcić dowolnie wiele czasu na odpieranie ataku. Będąc
> operatorem w takim jak Polpak nie masz już takiego komfortu - masz tysiące
> klientów, każdy ma jakieś problemy. Zostało zaproponowane rozwiązanie,
> które w dobrze zaprojektowanej sieci powinno zadziałać.

Ależ to nie wymaga poświęcenia dowolnej ilości czasu. To jest bardzo proste
i przeciętnie rozgarniętej osobie nie powinno zająć więcej niż kilka minut.
Ów specjalista więcej czasu stracił na opowiadanie głupot przez telefon.

> Kto poważny
> wchodzi na IRC z adresem, na którym znajdują się krytyczne dla pracy firmy
> usługi?

Na tym serwerze udostepniane są konta z dostepem do shella, więc przed
IRC-em nie ma jak się obronić.

> Podałeś im gotowe ip? Zasugerowałeś że przygotujesz aclki wg. ich zaleceń?

Nie mogłem połączyć się zdalnie z tym hostem, przecież był DoSowany.

--
Neas, ?eas@?eas.pl, http://www.neas.pl