łącza w krakowie

Autor: Nowakowski Przemysław <przemcia_at_poczta.fm>
Data: Fri 13 Aug 2004 - 18:26:07 MET DST

Witam serdecznie.

Chciałbym opisać sytuację jaka bardzo mnie zdziwiła niektórych
operatorów oferujących łącza. Opiszę w skrócie dlaczego do tego doszło.
Od ponad roku posiadam łącze Netia BDI standard 1Mbit (wcześniej 256
oraz 512) Łącze chodzi bardzo dobrze ( Kraków Czarnowiejska)
  Całego 1Mbit nie ma - ale ogólnie chodzi ok. W porównaniu do DSLA z
tpnetu to niebo a ziemia. Mi zależy przede wszystkim na uploadzie ( duża
ilość usług, poczta, bazy danych itp itd). Po paru miesiącach udało mi
się wynegocjować bardzo dobre warunki. Instalacja na początku poszła za
1zł i obecnie 1Mbit mam za 960 netto ( przy czym dodatkowo listopad i
grudzień mam gratis - wychodzi po 800zl). Od początku do łącza
otrzymałem 4 adresową podsieć.Ponieważ moja firma rozwija sie ostatnio
bardzo dynamicznie, postanowiłem zwrócić się z prośbą o przynajmniej 8
adresową, albo 16. Po kilkunastu telefonach, odwiedzinach w siedzibie
netii otrzymalem negatywna odpowiedz. Poniewaz w ostatnich latach
sytuacja na rynku drastycznie się zmieniła cenowo i nie tylko
postanowiłem rozglądnąc się w ofertach innych operatorów.
Jednocześnie wysłałem do niemal wszystkich operatorów maila z pytaniem o
ofertę. Wśród nich byli:
Tpnet,Futuro,GTS,ATMAN,TELBANK,TELENERGO,TKTELEKOM,CYFRONET.
W mailu opisałem sytuację jaka mnie troche ogranicza z Netią itp itd
oraz grzecznie i kulturalnie poprosiłem o ofertę.
Następnego dnia rano zadzwonił Pan z GTS. Bardzo przyjemna 10 minutowa
rozmowa. Zaoferowali albo miedź przez innego dostawcę ( tpsa, netia)
albo radio ( własna częstotliwość 5.8GHz Aperto). Nie wiem jak to radio
chodzi, ale z tego co mówił gość - rewelacja.Stację mają na Kopcu
Kościuszki, więc ode mnie z czarnowiejskiej rewelacja.Ceny dał następujące:

1M - 1500 zl / mc
1,5M - 1800 zl / mc
2M - 2100 zl /mc
Instalacja 500 zl

Przy czym instalacje daja po kosztach, i z ceny moga zejsc do 12oo za 1Mbit.

Po południu otrzymałem maila od Pana z Telbanku Treśc maila była
następująca :

"Cena wyjściowa jest 1500zł za 2Mbs miesięcznie lub 1200zł za 1Mbs
Instalacja 900zł.
Adresy dajemy w porozumieniu z Klientem
Upusty również do 15%

zapraszam na Pl Matejki 1, do naszego węzła. Mamy najlepszy transfer w
Krakowie"

Cena bardzo dobra - w szczególności za 2Mbit. Instalacja trochę
wygórowana - ale ponoć za umowę na 2 lata można zejść niżej. No i jakby
uwzględnić rabat 15% to wyjdzie 1275zl netto za 2mbit. Link radio albo
miedź od innego operatora ( ponoć wszystko oni załatwiają).

Następnego dnia rano otrzymałem list od telenergo a w nim:

"Witam serdecznie
Ponizej podaje ceny za internet w wezle Tel-Energo (wezly w Krakowie:
Pl. Matejki 1; OS Mogiła 350; ZE Krakówajwór 27)
Instalacja 1500PLN
Abonament:
1Mbps - 1 200PLN;
2Mbps - 2 200PLN;
4Mbps - 4 400PLN;
6Mbps - 6 500PLN;

Podane ceny sa kwotami netto.
Standardowy interfejs jaki dajemy to G.703 lub V.35.

Jakość usługi:
- Gwarancje jakościowe usługi ujęte w kontrakcie SLA
obejmują: miesięczną dostępność usługi (w węźle 99,85%; z
łączem dostępowym 99,7%) i czas usunięcia awarii (12 h).
- W sieci TEL-ENERGO utrzymywane są wysokie wartości
parametrów: średnia utrata pakietów (<0,1%) i średnie
opóźnienie pakietów (<40 ms).
Gwarantowane parametry:
Gwarancje w SLA dotyczą całego obszaru sieci zarządzanego
przez TEL-ENERGO. Posiadanie własnego węzła we Frankfurcie
oznacza więc, że TEL-ENERGO gwarantuje jakość usług do
znajdującego się tam urządzenia brzegowego.
TEL-ENERGO gwarantuje pełną przepustowość usługi w całej sieci ."

Pieknie. Ani z Cyfronetu, ani z ATMAN, ani z TPNET, ani z TKTELEKOM nie
dostałem do tej pory odpowiedzi. Z Panem od Futuro mam spotkanie w
poniedziałek - raczje informacyjne. Przejechałem się kiedyś na Futuro i
to bardzo. I tu w tym momencie bardzo mnie zastanawia oferta Netii.
Dlaczego oni nie chcą mni dać tych adresów? Jestem spokojnie w stanie
wziąść od telbanku to łąćze nawet kosztem przejścia na radio. Albo GTS -
ponieważ jak poproszę o 2 klasy - to dostanę 2 klasy. Mało tego ostatnio
Netia cos się sypie. Mając około 100 ważnych kont www oraz email przykre
jest jak dzwoni ci Klient i płacze ze mu nie działą. Jakieś sugestie?
Może komuś udało się wynegocjować lepsze warunki w Netii ew GTS lub
telbank?

ALE SIE ROZGADAŁEM JAK KOŁCHOŹNICA NA POLU

Czekam na ciekawe opinie i doświadczenia.

PRzemysław