Re: Czy dostawca miał rację???

Autor: Paweł Tyll <ofca_at_ofca.pl>
Data: Sat 26 Jun 2004 - 11:30:33 MET DST

kya wrote:
> Właśnie o to pytam. Czy da się, a jak tak, to jak, czy się nie da, a
> jak nie, to dlaczego?
Bo pieniądze.
Switch klasyczny - 80-200 PLN, switch "zarządzalny" - 500 PLN, switch
Zarządzalny 1000+ PLN, a to tylko początek wyliczanki.

Tu się buduje wszystko od zera, nie kupi się dodatkowej pułki, dodatkowej
szafy, czy modemów DSL za śmieszne pieniądze, mając gotowe kabelki tylko
czekające by je wykorzystać.

Firmy o których mowa muszą liczyć się z kosztami, robią coś dla ludzi którzy
chcą mieć dostęp do sieci, jednocześnie samemu próbując zwyczajnie zarobić na
chleb. Tu nie ma wyliczonych inwestycji które muszą się zwrócić w 5 (10? 15?)
lat. Tu są potrzeby chwili, balansuje się na granicy dobre:tanie jak się tylko
da. Oczywiście pomijam sieci pomyślane elementarnie źle od podstaw, dzielące
neostradę czy inne łącze dla klienta końcowego dalej.

Ja sobie radzę z problemem przy pomocy różnych niekonwencjonalnych sposobów,
bo tylko takie, choć niestety zawodniejsze od drogich konwencjonalnych,
sprawiają że mam kontrolę nad swoją siecią przed pierwszym słabym ogniwem,
czyli radiem.

> Tutaj akurat była mowa o tym, że użytkownik marudzi, że musi sobie
> *dokupić* firewalla, nie o tym, że nie umie go używać, czy za niego
> zapłaci, czy nie.
Niby fakt, ale firewall po stronie klienta, którego klient i tak nie
potrafi użyć tylko instaluje i klika "na pałę" co wyskoczy, to
niestety nie rozwiązanie - a naprawdę wycięcie 135-139 na ISPowym
firewallu rozwiązuje masę problemów z wirusami.

Zdrówko.

PS. Zawsze mi się wydawało, że firewall w XP jest darmowy. Nie używałem go za
mocno, ale zdawał się działać bez żadnej wstępnej konfiguracji.