Re: Czy dostawca miał rację???

Autor: Adam Paluch <adam_at_bluu.net>
Data: Wed 23 Jun 2004 - 02:06:57 MET DST

Rafal Rabczuk wrote:

z gory mowie, przepraszam za zlosliwosci ... moze za duzo kawy ;-) ale tak
po krotce z praktyki ;-)

> 1. WindowsUPDATE - nalezy wykonywac ta czynnos jak najczesciej -
> powoduje ona wgranie do komputera najnowszych zabezpieczen
> oferowanych przez producenta zainstalowanego systemu. ( START /
> WINDOWS UPDATE )

brakuje rysunkow i napisu w stylu: "jak tego nie zrobisz twoj chomik
zdechnie"

> 2. Zalaczenie FierWalla - czyli 'sciany ognia' zabezpieczajacej przed
> atakami i niepowolywanymi wtargnieciami pseudo-hakerow do twojego
> komputera ( skad ? http://www.zonealert.com )

taaaa, zonealarma przerabialem, skutek ? zadyma ze NIC od "tygodnia" nie
dziala ... przyczyna ? domyslnie ustawiony zonealarm ...

> 3. Posiadanie Programu antywirusowego oraz jego czeste aktualizowanie
> - zapobiega to rozprzestarenianiu sie wirusow / utraty danych itp.
> (skad ? )

taaa ... "no zainstalowalem nortona 2002 i nic nie wykryl" ... no comments

> 4. Oprogramowania przeciwko robakom internetowym -
>
> DEFINICJE:
>
> WIRUS-
> ROBAK-
> ANTYWIRUS-
> FIERWALL-

taaa, i jeszcze : alfabet, elementarz, gramatyka, kurs poprawnego zadawania
pytan .....

> taka glupia karteczka ale gdyby wszysty sprzedawcy dolaczali ja w
> calej polsce do sieciowek i modemow to przypuszczam ze z 60% ludzi
> mialo by zabezpieczone komputery .
>
> tylko teraz pytanie?
> prace straca serwisanci ? chyba nie - wzrosly by tylko ich ceny
> uslug. i wreszcie kazdy by zarabial adekwatnie do wykonywanej pracy.
> Jednym slowem internet rozwijal by sie jeszcze szybciej. bo bylo by
> mniej awari. pewnie z 20% mniej (sorki sam sobie wymyslam na oko te
> wartosci)

hmmm, powoli chyba mnie przekonujesz ....
moze i racja .... zarys juz zrobiles ... w chwili wolnego postaram sie cos
dopisac ...

a jeszcze co do windowsupdate ;-) "nie ! nigdy tego nie zrobie bo mnie
namierza i przyjda do domu !"

--
Adam Paluch <adam@bluu.net>
bluuu.NET, Sosnowiec