Re: Czy dostawca miał rację???

Autor: Rafal Rabczuk <spag_at_o2.pl>
Data: Wed 23 Jun 2004 - 01:49:00 MET DST

Użytkownik "Neas" <neas@usun-to.neas.ws> napisał w wiadomości
news:40d8bc7d$1@news.home.net.pl...

> Wysłać maila i wyciąć.

stary !!! no pomysl - a jak ma wirusa ktory w outlooku siedzi i sie rozesle
????

a do tego nie masz gwarancji ze to wlasnie ten klient co on sie nie zna na
kompie nie napisal tego wirusa. jak sie okaze ze wirek zrobi spustoszenie w
firmach i zaczna szukac zrodla wirusa to dojda do admina a nie do usera.. bo
to admin jest odpowiedzialny za swoja siec. tak jak ksiegowa za rozliczenia
w firmie

nie masz tez pewnosci ze klient odczyta maila odrazu. i co czekac az jasnie
pan przeczyta ? a jak przeczyta to moze nie bedzie umial tego sam naprawic i
oleje sprawe. nie.

Gdyby taka sytuacja zdarzala sie raz na glupi rok to ok. ale wirusy atakuja
nagminnie.
Pomysl czy TP teraz mialo by przeskanowac neta i wyciac wszystkich
zawirusowanych ? czyli zadzwonia w srodku nocy do kogos ze ma wirusa i
wytna.

oni rozwiazali ten problem tak ze zmieniaja IPki i ich do konca nie obchodzi
kto i co.

to tez powinien byc odpowiedni admin? taki ktory jest w stanie rozpoznac
wirusa i odpowiednio zblokowac ofiare i zdalnie zabezpieczyc przed kolejnymi
zarazeniami - ale znajac zycie to najprosciej i najszybciej jest
wyciaciackogos z sieci.

moze SMS - to tak.

albo

net send ZAWIRUSOWANY "WYCINAMY INTERNET"
sa mozliwosci owwszem i bylo by ladnie.

jednak uwazam ze to i tak uzytkownik jest odpowidzialny za swoj komputer a
nie firma ktora dostarcza mu internet. a ze uzytkownik sieje spustosznie w
firmie ( po innych uzytkownikach) to wydaje mi sie jaknajbardziej
uzasadnione wyciecie usera bez informowania go o tym w trybie
natychmiastowym.
jak bedzie komus zalezalo na necie to zadzwoni i spyta - jak ma duzo czasu -
bedzie sam szukal co jest nie tak.....

dobranoc