Re: zakładania telefonu ciąg dalszy

Autor: Rafal.Doroszkiewicz <ja_at_vast.net.pl>
Data: Tue 15 Jun 2004 - 23:55:36 MET DST

Przemysław Maciuszko <sal@hell.pl> napisał(a):
> O ile są Ci inni operatorzy. Jest wiele miejsc w których TPSA może
> założyć Neostradę, a innych operatorów po prostu nie ma. Inna sprawa,

I vice versa - o czym piszę niżej.

> że to kwestia tzw. ostatniej mili i uregulowań prawnych, ale to nadal
> użytkownik wybiera co chce mieć. Jeśli ktoś oczekuje osiągów Mercedesa
> w cenie Syrenki, to się faktycznie może trochę... przejechać.

Dokładnie! Dlatego też Neostrada 128kbit/s w cenie 59zł jest mało
atrakcyjna wobec oferty nie jednej sieci osiedlowej. Dostępność pomijam,
ponieważ również zdarza się, że tam gdzie Neostrada nie sięga, tam sięga
jakaś sieć osiedlowa. Więc weźmy pod uwagę fakt konkurencyjności oferty, a
nie dostępności.

> Widzisz. Ostatnio doradzałem moim znajomym podpięcie do sieci. Mieli do
> wyboru radiówkę 64kbit albo Neostradę. Pogooglałem, poczytałem i wyszło
> na to, że Neostrada nawet po obcięciu pasma będzie działała lepiej od
> tej radiówki. Nie wspominając o aspekcie ekonomicznym - radiówka ma
> instalację za 250zł, a różnica w abonamencie to tylko 10zł.

No, o radiówkach, to ja nie będę pisał, ponieważ tematu unikam. Nie używam,
nie planuję, więc pozostawiam bez komentarza. :-) Dodam tylko, że sieć
osiedlowa != dostęp via radiówka. W moim mniemaniu sieć osiedlowa to
popularna skrętka w sieci wewnętrznej + światłowody w sieci zewnętrznej.

Acha.. medium transmisji danych wybiera operator, a użytkownik może ową
propozycję zaakceptować, bądź nie - w wypadku, o którym piszesz - wybrałbym
Neostradę, ale tylko ze względu na to, iż radiówki omijam jak ognia.

--
Rafal.Doroszkiewicz
mailto:ja(at)vast.net.pl