Re: umowa ze spoldzielnia

Autor: Andrzej Bursztynski <____at_neostrada.pl>
Data: Tue 15 Jun 2004 - 20:47:56 MET DST

bozydar@browar.ath.cx wrote:
> Prowadze ASK ( Amatorska Siec Komputerową ) od 3 lat, którą mam w dwóch
> blokach.

A masz zgodę albo umowę ze Spółdzielnią?

> Po ostatniej wizycie w Spółdzielni dowiedziałem się, że nie mogę już podpinać
> nowych osób, bo komercyjna sieć podpisała ze Spółdzielnia umowę na wyłączność
> dostarczania Internetu do m.in. moich budynków.

Należy skorzystać z uprawnień członka Spni (Ty i wszyscy uczestnicy ASK)
i wystosować pismo do Zarządu z żądaniem zmiany umowy z siecią komercyjną,
jak nie pomoże - postępowanie tzw. wewnątrzspółdzielcze czyli Rada
Nadzorcza i Walne Zgromadzenie. Zarząd spółdzielni jest dla spółdzielni
a nie dla siebie.

> Moje pytania brzmią:
> 1. czy spółdzielnia mogła podpisać taką umowę ? ( nie jest to naruszenie
> jakiś przepisów dot. monopolu ).

Trzeba by znać treść umowy, ale generalnie jeśli umowa godzi w dobra
spółdzielców - to nie. I warto się zainteresować ustawą o zwalczaniu
nieuczciwej konkurencji - skorzystaj z praw członka Spni i zażądaj
tekstu umowy.

Nie wiem jaki jest aktualny stan prawny, www.trzepak.pl?

--
Andrzej Bursztynski,  My personal opinions are just mine
-dodaj imię kropeczka nazwisko małpa i masz adres pocztowy-