Re: gandi.net ukradlo domene

Autor: Miernik <miernik_at_ctnet.pl>
Data: Sat 12 Jun 2004 - 18:31:05 MET DST

Marcin Olejniczak <marcin@usun_mnie.netmo.info> wrote:

> Mnie sie zawsze wudawalo, ze domeny sa moja wlasnosci a nie mojego
> rejestratora... i ja sobie we whois'ie moge wpisac co mi sie zywnie
> podoba....

Są Twoją własnością, ale chyba niejako zdeponowane u rejestratora.
Możesz sobie we whois wpisać co chcesz, o ile owsze Twój rejestrator
Ci to zrobi, a nie na przykład wypnie się na Ciebie, i powie: nie mamy
pana domeny i co nam pan zrobisz?

A co jeśli owszem będzie sobie mój e-mail we WHOIS, a pewnego szarego
dnia mój rejestrator postanowi ukraść mi domenę, i wpiszę jakiś swój
e-mail do whois mojej domeny, nawet nic mi nie mówiąc?

Nie ma chyba żadnego zabezpieczenia przed tym poza uczciwością
rejestratora.

> a jak wygladaja transfery domen miedzy registarami? Twoj przyszly registar
> pyta sie Ciebie czy stegogo registara o pozwolenie. skad niby stary registar
> ma wiedziec ze to Ty chcesz transferowac domene a nie ktos chce ukrasc... z
> regoly registar nowy wysyla malia potwierdzajacego albo na contact@domena
> albo na email z whoisa... tak zawsze bylo w przypadku moich transferow...

A nie musi jakoś uzyskać autoryzacji również od starego rejestratora?
I co ten mail mu daje?

A jeśliby sobie tak po prostu jakiś rejestrator "wziął" domeny które
mu się podobają do siebie?

Czy stary rejestrator nie ma żadnych technicznych środków by temu
zapobiec?

A ja czy mam jakieś techniczne środki by temu zapobiec?

Ogółem: kto technicznie ma władzę.

Bo prawnie to inna sprawa, ale nie o to mi chodzi, bo pozwy kosztują,
nie każdego stać, i trwają, itp.

--
    Miernik         _________________________  xmpp:miernik@amessage.info
___________________/__ tel: +48888299997 __/      mailto:miernik@ctnet.pl