Re: "Czarne owce" hostingu... off topic

Autor: Neas <neas_at_usun-to.neas.ws>
Data: Sat 05 Jun 2004 - 18:43:41 MET DST

"Marcin Kapski" <admin@bbi.plNOSPAM> pisze:

>Rozumiem, ale ty raczej nie jesteś zbyt lotny skoro nie potrafisz zrozumieć
>podstawowych praw.
>W sktócie przedstwię łopatologicznie i najprościej jak się da:
>1. Świadczę usługi hosingowe. Mam np. łącze Polpak 2 Mbit, NIE PŁACĘ za
>transfer a za pasmo, stałą kwotę.
>2. Mam 50 klientów, czyli w moim rozumieniu każdy z nich ma pasmo ok
>40kbit/s.
>3. Przy pełnym obciążeniu wyciśnie dziennie ok 3 GB czyli miesięcznie ok 93
>GB
>w mojej gestii jest dobra konfiguracja serwerów.
> [...]

Tak, oczywiście. Tyle tylko, że tych 50 klientów (nawet przy
założeniu, że każdy płaci np. 500 zł rocznie) nie pozwoliłoby
nawet na opłacenie tego Polpaku, nie mówiąc już o sprzęcie czy o
jakimkolwiek zarobku.

Jednym słowem -- w podanym przez Ciebie przypadku alternatywą
byłoby np. pasmo 10kbps per user. A można to rozwiązać prościej
i lepiej, miesięcznymi limitami transferu, dzięki temu strony
będą otwierały się szybko, a nieliczni użytkownicy o
niestandardowych (większych) wymaganiach dopłacą, albo pójdą sobie gdzie indziej.

--
Neas, <neas_at_usun-to.neas.ws>, http://www.drzwi.org