Re: "Czarne owce" hostingu... off topic

Autor: Neas <neas_at_usun-to.neas.ws>
Data: Sat 05 Jun 2004 - 18:29:58 MET DST

"Marcin Kapski" <admin@bbi.plNOSPAM> pisze:

>Przecież 10 GB dla normalnego serwisu (dobrego) do nic strasznego. Na tym
>polega ten biznes. Im więcej tym lepiej

Ktokolwiek oferował usługi tego typu lub podobne wie, że
zdarzają się użytkownicy, którzy są w stanie wykorzystać zasoby które
wystarczyłyby dla np. 30 przeciętnych użytkowników. Skoro mają
większe potrzeby, to powinni też więcej płacić.

>Ileż było już listów że ten a ten ISP w "bloku" ma 20 klientów na SDI?
>Zgodnie z twoim rozumowaniem to jest to całokwicie słuszne.
>Jak mam 20 klientów i każdemu z nich przedstawiam umowę na 128 kbit z cirem
>64 kbit, to raczej muszę mieć łącze minimum 1280 kbit.s bo nie dotrzymam
>warunków umowy. A wg ciebie powinno się jeszcze dać ograniczenie transferu.
>Tylko dlaczego ?

Oczywiście tak nie jest. Sytuacja w której tych 20 klientów
postanowiłoby jednocześnie wykorzystać cały swój CIR jest mało
realna, dlatego nikt rozsądny nie kalkulowałby tego w ten sposób.
Nie mówiąc już o tym, że w większości (jak sądzę) tego typu
sici pojęcie CIR jest zupełnie nieznane, a mowa jest wyłącznie o
*maksymalnej* przepustowości.

--
Neas, <neas_at_usun-to.neas.ws>, http://www.drzwi.org