Re: NEO 128 - dumpingowa polityka tepsy

Autor: Adam Paluch <adam_at_bluu.net>
Data: Tue 01 Jun 2004 - 01:06:26 MET DST

Krzysztof Siejka wrote:

> IMHO tą sprawą powinien zająć się ktoś odpowiedzialny za ceny
> dumpingowe, nie wiem ile kosztuje półka dostępowa (i ile jest na niej
> modułów dsla) ale sądzę że przy abonamencie 59 zł zwrot kosztów
> instalacji w danej miejscowości zajmie długie lata (a gdzie zysk,
> opłaty za łącze, utrzymanie infrastruktury itp.)

taka polka to grube tysiace ....

przykladowo, obudowa do modemow pewnej dobrej hAmerykanskiej firmy kosztuje
1000$ (sama obudowa, taka dostalem oferte) wchodzi do niej 12 modemow)
kazdy modem to koszt okolo 500$ + zasilacze + modul zarzadzajacy ... tak
wiec mozna sobie policzyc ile to kosztuje

obawiam sie ze TP ma "strategie" polegajaca na zanizeniu cen przez 2-3 lata
w tym czasie padna lokalni providerzy a wtedy TP bedzie mogla bezproblemowo
zwiekszyc stawki tak aby wreszcie wyjsc na swoje (nikt nie bedzie ciagle
dawal prezentow)

napewno tez nie spadna ceny lacz wiekszych dostawcow (crowlay, gts, futuro
itd) bo TP nie odpusci na cenie peeringow

to juz naprawde nie jes w porzadku i ktos powinien sie tym zajac

z drugiej strony patrzac to moze byc tez zagranie zeby pograzyc netie ze
swoja inwestycja w adsl

moze czas na jakis List Otwarty ?

PS. ten post NIE JEST skierowany do Pana Vahanary, szkoda bezsensownie
wydluzac watek

--
Adam Paluch <adam@bluu.net>
bluuu.NET, Sosnowiec