Re: "Czarne owce" hostingu... off topic

Autor: prawdziwego adresu szukaj w sygnaturce <spam_goes_here_at_supersonic.plukwa.net>
Data: Mon 31 May 2004 - 21:06:44 MET DST

On Mon, 31 May 2004 20:42:05 +0200, Marcin Kapski
<admin@bbi.plNOSPAM> wrote:

> Nie musisz mnie uświadamiać w szalonych różnicach, jednak warto abyś sam w
> praktyce spróbował skonfigurować taki serwer, bo wydaje się że nie masz o
> tym raczej bladego pojęcia.

 Opowiedz nam o tym. Chętnie się czegoś nauczymy.

> 1. Świadczę usługi hosingowe. Mam np. łącze Polpak 2 Mbit, NIE PŁACĘ za
> transfer a za pasmo, stałą kwotę.

 A co to ma do rzeczy, za co Ty płacisz?

> 2. Mam 50 klientów, czyli w moim rozumieniu każdy z nich ma pasmo ok
> 40kbit/s.

 Hmmm... Gdybym miał kupić hosting, gdzie czterech klientów nie
 może liczyć na więcej jak 10kbps na paszczę, to bym szybko się
 zastanowił czy aby na pewno interesuje mnie, żeby moi
 odwiedzający szybko zniechęcali się do mojej strony. A co by
 było, gdybym właśnie wrzucił nową zawartość i nagle zamiast
 czterech wizyt jednocześnie miałbym dwadzieścia? 2kbps na twarz?
 Czy my jesteśmy w erze modemów 28k8?

> 3. Przy pełnym obciążeniu wyciśnie dziennie ok 3 GB czyli miesięcznie ok 93
> GB

 Na tyle, na ile ja znam się na usługach hostingowych, to
 ruch na nich nie jest raczej zbyt równomierny. Co mi, jako
 klientowi, z tego że mam np 40kbps przez dzień, skoro np. między
 18-tą a 23-cią potrzeba mi pięć razy więcej, a przez resztę dnia
 obciążenie mam znikome, a mój ,,sąsiad na serwerze'' znów byłby
 zainteresowany wykorzystaniem pasma między 8:30 a 15:30?

 No i z punktu widzenia ISP. Jak to ładnie ograniczać? Sam
 mod_bandwith? IMO nie wystarczy. Sam mod_throttle? Też nie
 (IMO). A może fafdziesiąt adresów IP (w wersji uboższej portów
 co niesie za sobą pewne nieśmieszne konsekwencje przy co
 bardziej restrykcyjnych proxy czy firewallach), na każdym
 powieszona osobna instancja apache'a dla wirtualki i
 ograniczanie pasma na poziomie filtra pakietów? Ile można mieć
 takich wirtualek? Własne druciarstwo i jeśli jest jakaś dziura w
 sofcie, to się zastanawiamy czy do następnej wersji będzie
 pasować, czy też trzeba poprawiać? Chętnie się dowiem. Bo w
 sumie to na hostingu się nie znam.

> A ty upierasz się że można w tej sprawie robić inaczej. Czyli do powyższej
> konfiguracji dodać limit 5 GB na miesiąc (przykładowo),

 Problem w powyższej konfiguracji jest taki, że przy 40kbps na
 wirtualkę w szczytach odwiedzający muszą długo czekać na
 ściągnięcie zawartości. W dodatku jeśli nie limitujesz ilości
 procesów potomnych per wirtual, to powstaje kolejny problem --
 atrakcyjny serwer wirtualny monopolizuje procesy httpd, które
 nie mogą być szybko zwolnione i cierpią na tym inne. Dla mnie
 jest to nie do przyjęcia. Ale jak już wspominałem, ja tam się
 nie znam na konfigurowaniu serwerów www do hostingu.

> Nie za darmo, ehhh, zresztą szkoda słów, na rozmowę o tpsa, z
> kimś takim jak
> ty. Posiedź trochę w branży, będziemy mogli wyminić poglądy

 Och tak. Przemek, jak to określiłeś w branży, siedzi od wczoraj.
 Ale ja to się tam nie znam...

> limitów

> Oby takich jak ty (z takimi poglądami) jak najmniej.

 Dlaczego nielimitowane łącza miałby być tanie? Znów mnie oświeć,
 bo ja się chyba nie znam...

 r.

robert rędziak             jid:rekin-at-jabber-dot-plukwa-dot-net
KlubSubaru.PL     mailto:spambox-at-supersonic-dot-plukwa-dot-net
tu kieruj swój spam (tylko spam):   feed_me@supersonic.plukwa.net