Re: "Czarne owce" hostingu... off topic

Autor: Marcin Kapski <admin_at_bbi.plNOSPAM>
Data: Mon 31 May 2004 - 11:15:41 MET DST

Użytkownik "Robert Rędziak (prawdziwego adresu szukaj w sygnaturce)"
<spam_goes_here@supersonic.plukwa.net> napisał w wiadomości

> No to wyobraź sobie sytuację, że przychodzi do Ciebie firma,
> która chce malutki pakiet hostingowy. Raptem 20MB, bez PHP, bez
> SSL-a, bez innych wynalazków. Zapłaci Ci za to całe naście
> złotych miesięcznie. I teraz firma umieszcza sobie w ramach
> swojego pakietu krótką stronkę WWW i malutki kawałek
> oprogramowania typu ,,Zajefajna Gra w Kulki Fafnaście i pół''
> czy ,,SuperDuper komunikator'', albo po prostu składuje tam
> swoje bannery. No i nagle serwer zaczyna się rozgrzewać do
> czerwoności, zużycie pasma leci pod sufit, a firma ma z tego
> [...]

to że limitowanie musi być jest jasne jak słońce, jednak w opisywanej
sytuacji, klient ów, przy limicie transferów, po 2 dniach ma limit
wyczerpany (i w tym czasie następuje rozgrzanie serwera o którym mówisz oraz
zużycie pasma leci pod sufit) i serwis jest wyłączany, z informacją do
klienta że moze wykupić dodatkowy pakiet.

Ja myślę ze limit pasma jest lepszy. Po pierwsze nie rozgrzeje serwera, nie
zablokuje pasma, nie zablokuje serwisu.
Poprostu bannery o ktorych mówisz będą się sciagały potwornie długooooo.
Klient zauwazy lub nie że nie działa to jak trzba i wówczas przedstwiasz mu
wykorzytsanie pasma. Jesli chce się męczyć, niech się męczy, jeśli nie
dopłaci za dodatkowe pasmo i tyle. Prostrze i dla firmy hostingowej i dla
klienta. Przedewszystkim dla tego drugiego wg. mnie jest uczciwsze
rozwiązanie.
Śmieszą mnie tez limity transferów np. u ISP (a już szczytem są limity w
TPSa np w neostradzie lub IDSL) bo to już jest ewidentne nabijanie klinetów
w butelkę i kasowanie ich za nic.