Re: TPNET - POL34

Autor: TomJab szt. 1 (tomjab_at_spam.no)
Data: Sun 22 Feb 2004 - 21:10:21 MET

Piotr KUCHARSKI wrote:

> ... a mi to wisi. Dopóki TPSA nie będzie przycinała moich IP na łączu
> zagranicznym, to będę wychodził tak, jak jest taniej. Jak będzie taniej
> podłączyć się do TPSA bezpośrednio, to się podepnę. Jak nie, to będzie
> biegało przez zagranicę.

I myslisz tak nie tylko ty, kazdy ksiegowy dowolnego ISP w Polsce !=
TPSA podpowie takie rozwiazanie. Niestety TelePies (a dokladniej jego
szefostwo) wciaz mysli ze jest Ministerstwem ds. Telefonow PRL i ono wie
najlepiej co jest dobre dla klientow TPSA oraz dla innych ISP.

Takie zachowanie TelePsa nie jest jednak problemem - problemem jest
calkowity brak reakcji przez Urzedy Panstwowe ktore maja stac na stazy
ladu telekomunikacyjnego w tym kraju. A wystarczyla by kara dla kazdego
ISP stosujacego takie metody jak TelePies obecnie - powiedzmy 1
euro/sekunde do momentu zdjecia filtrow, juz po miesiacu komornik moglby
zajac router i zdjac filtry :) A reszta zajelaby sie niewidzialna reka
rynku - lacznie z "przewietrzeniem" TelePsa.

Ciekawe ile poslow udaloby sie zachecic do zgloszenia interpelacji o
likwidacje URTiPu jako calkowicie zbednej instytucji (wszak 60 milionow
(2003r.) piechota nie chodzi, a taki ruch ladnie by sie wpisal w pomysly
Hausnera). Niestety obawiam sie ze wiekszosc parlamentu (jak i
pracownikow URTiPu i niektorzy dziennikarze) to czlonkowie "partii TPSA"
lub jej sympatycy :( wiec po razy kolejny wyglada ze sami z tym porzadku
nie zrobimy.
Na szczescie TelePies do spolki z Kulczykiem sa "za chudzi w uszach"
zeby kupic Komisje Europejska, a ta ma argumenty i potrafila ich uzyc do
wiekszych dinozaurow niz TelePies - wiec wyglada na to ze i tym razem
bedzie sie dzialo, tylko dinozaur musi sie znalesc w zasiegu KE :)))

Jesli komus przyjdzie do glowy ze ten post nie pasuje do tematyki grupy
to spiesze doniesc ze odnosi sie on do 8 warstwy modelu ISO/OSI, w
ktorej to warstwie wystepuje problem na styku TPNET-POL34 od pewnego
czasu :)

> p.

TomJab