Re: Co wy na to? [OT?]

Autor: Rafał Doroszkiewicz (bezspamu_at_vast.net.pl)
Data: Sun 01 Feb 2004 - 22:37:13 MET

Użytkownik Adam Paluch napisał:
> sory ze sie wtracam, ale popieram wczesniejszego kolege ...
>
> wczoraj mialem przypadek .. tlumaczylem jednemu userowi na temat wielkosci
> pakietow i ze np. switch moze "przerobic" taka a taka ilosc pakietow w
> jednostce czasu i nie zawsze to idzie w parze z maks. predkoscia polaczenia

A user wie, co to jest "pakiet", "switch" i "maksymalna prędkość
połączenia" ? ;-)

> na to on po 2 dniach mi powiedzial ze gadam pierdoly zeby sie wykrecic bo
> jego znajomy powiedzial mu co innego ...
>
> no i gadaj sobie z takimi ....

Nie widzę kontekstu, więc nie wiem w jakim celu tłumaczyłeś to userowi i
o co miał do Ciebie pretensje.

> albo (K)lient (J)a
>
> J: Ma pan wirusa na komputerze, prawdopodobnie blaster
> K: prosze sie nie interesowac co ja mam na komputerze !!! Jak bede chcial to
> bede mial wszystkie wirusy !!!

Co do tego, to akurat mam dwa komentarze:

1) Faktycznie, ciężka sprawa - jednak moim zdaniem - skrajność. Rzadko
spotykane, aby ktoś nie przejmował się, że ma zainfekowany komputer
wirusem i to nie-byle-jakim (dla użytkownika tegoż komputera).

2) Chyba, że K nie wie co to jest "wirus", co to jest "blaster", czy co
on robi - można było zaznaczyć(poinformować K), że wirus powoduje to i
to, więc wypadałoby go usunąć dla jego(K) dobra. Jeżeli podałeś tylko
informację, że wiesz, co użytkownik(K) ma na komputerze, to nie dziwię
się, że taki LAIK(K) [podkreślam] denerwuje się, że 'wchodzi z butami w
jego(K) komputer'.

Dodam jeszcze może dwa grosze..

Faktycznie niektórzy użytkownicy są niereformowalni, być może i jest to
szlachetna większość użytkowników internetu, co wcale nie znacza, że
jej(szlachetnej większości) znakomitą większością są ludzie, którzy nie
liczą się z wirusami, chęcią pracy w bezawaryjnym środowisku sieciowym
itp.itd.

ISP zbyt mało uwagi poświęcają zagadnieniu edukacji użytkownika swoich
sieci. Suche informacje nie są tym samym, co _rzetelne_ przedstawienie
problemu i wskazanie jego rozwiązań. Moim zdaniem to jest prawdziwym
problemem[1], a nie nieuświadomieni użytkownicy[2].

[1] rozwiązałoby [2]

Pozdrawiam,

--
Rafał Doroszkiewicz