Re: TP SA zmniejszyła dostępność do sieci uniwersyteckich (Gazeta Wyborcza)

Autor: User (to_at_niezly.as)
Data: Tue 27 Jan 2004 - 14:51:52 MET

futszaK wrote:

> a kto bronił PozMan-owi podłaczać klientów końcowych pare lat wstecz,
> kiedy to TPSA jedyne co miała do zaoferowania to dial-UP ???

Aktualnie w moim regionie (Toruń, Bydgoszcz) dziala na rynku spora ilosc
firm swiadczacych uslugi dostepu do internetu droga radiowa (niestety
badziewiaste 2.4GHz ale od czegos trzeba zaczac) poprzez lacza TorMANA i
BydMANA. W Toruniu jest firma, ktora podobno ma w zasiegu 3/4 miasta wraz z
malymi miejscowosciami/dzielnicami ktore znajduja sie pare km za miastem.
Jesli zdobeda doswiadczenie i zaczna swiadczyc te uslugi profesjonalnie to
wtedy TPSA bedzie miala problem.

> lwia część zasobów to znajduje sie w sieci p2p a więc znowu
> nerrwostrada się kłania....

A czy TPSA posiada takie zasoby jak Sunsite? (ftp.icm.edu.pl).
Poza tym wiekszosc portali (wp.pl, allegro.pl itp) posiada lacza od Pol34
wiec jakby nie patrzec dostep poprzez MANy jest szybszy do tych zasobow.

> fantasta, wyjście z sieci TPSA za granice jest całkiem znośne, wczoraj
> online instalowałem freeBSD bezpośrednio z ftp2.freebsd.org

Wyjscie z Pol34 w swiat tez jest OK.

Oby POZMAN nie podpisal umowy z TPSA. Pozwoli to na rozwiniecie sie
malych/lokalnych dostawcow internetu i jednoczesnie zniknie monopol TPSA do
ktorego samo TPSA doprowadzi.(troche to chyba malo prawdopodobne :))

p.