Re: Polpak peering POL-34

Autor: Cieśla_at_okapi.ict.pwr.wroc.pl
Data: Tue 27 Jan 2004 - 00:43:15 MET

Użytkownik kazdy.moze cos.napisac napisał:
> No wlasnie - przeciez WP czy inny portal nie pcha ruchu do Polpaku przez
> TASK, tylko przez lacze bezposrednie, za ktore placi (duzo). Nie chodzi o
> istnienie styku z POL-34, lecz o mozliwosc nieistnienia (i nieplacenia) za
> styk z Polpakiem. Ktoz chcialby placic duzo bezposrednio, jesli moglby dostac
> tanio/darmo posrednio - przez POL-34.

Caly bol TPSA jest taki, ze lacza POL34 sa tansze niz TPNETu. To sie
nazywa nieuczciwe zwalczanie konkurencji.

> ironia mi nie wyszla widac... argument o niesymetrycznosci ruchu POL-Polpak
> pada czesto w dyskusjach, w kontekscie takim, ze ten, kto ma zasoby (czyli
> POL) nie powienien placic temu, co zasobow nie ma, a tylko endjuzerow
> (Polpak), tylko w zasadzie powinno byc odwrotnie.

Zgadza sie.

> Jak sama nazwa swiadczy, student ciagnacy w akademiku to normalna komercja,
> poniewaz wyznacznikiem akademickosci jest uczelnia, a nie student. W
> akademiku nie ma (chyba) ani darmowych telefonow, ani darmowych pokojow, ani
> darmowych gazet w kiosku, ani darmowych kanapek w bufecie.

Darmowego internetu tez nie ma - placi za to student lub MENiS.

> Inspiracja do podjecia tego tematu byla sytuacja komercyjnych klientow MANow
> czy POL-34 cierpiacych z powodu zdychania bramek do Polpaku. Trafila sie
> kolejna ciekawa chwila w historii polskiego Internetu, to siedze i patrze, co
> z tego wyjdzie i kto ten spor wygra.

Znam tworcow POL34 i to zdolni i przedsiebiorczy ludzie. Oni znajda
wyjscie z sytuacji. W tym czasie troche klientow im ubedzie, ale na
pewno nie na rzecz TPSA - bo kto rozsadny, ten ucieka od molocha i lacza
POL34 zmienil na inna konkurencje TPSA.
Ja sam myslalem o wykupieniu Neostrady - ale po tym co ekipa pana
Kulczyka pokazala bede musial rozejrzec sie wsrod innych operatorow.

--
Pozdr - Karol Cieśla
moja strona - ciągle w budowie ;-)