Re: Jak zastąpić modem SpeedStream z TPSA (DSL) własnym?

Autor: Michal Biegajlo (jest_at_na.stronie.www)
Data: Sat 17 Jan 2004 - 15:07:08 MET

In news:bub267$4bk$1_at_atlantis.news.tpi.pl, *Paweł Cern* typed:

> Po dogłębnych
> przemyśleniach dochodzę do wniosku, że sesja PPPoE jest zrywana (może
> się zdarzyć), ale modem nie może lub nie próbuje zestawić sesji
> ponownie.

Sesja nie jest zrywana tylko się po prostu zawiesza i nie jest to PPPoE
tylko PPPoA ;)

> Dowiedziałem się że po ADSL-u, w kanale PVC przesyłany jest strumień
> PPPoE. MAC-adres interfejsu widocznego od strony tepsy musi zgadzać
> się z MAC-adresem dostarczonego modemu - to nie jest problem.

Tego nie jestem pewien, ale z chęcią sobie to przetestuję tylko musze
załatwić inny modem ;)

> Jednak
> PPPoE wymaga zalogowania się. Potrzebny jest login i hasło. Jednak
> nikt z techników ani pracowników BOK TPSA nie udzielił mi (nie chciał
> lub nie wiedział) takiej informacji. Czy może mi ktoś w tej sprawie
> pomóc?

Bo nikt takiego loginu i hasła nie zna. Hasło jest generowane automatycznie
wygląda mniej więcej tak:
Username - cyferki_i_literki_at_internetdsl

Password - cyferki_i_literki

Niestety "cyferki_i_literki" nie mają żadnego związku z tą kartką, którą
dostarczają przy założeniu łącza ;( i goły okiem widać, że raczej nikt go
nie wymyślał ;) Trzeba znać hasło dostępowe do modemu żeby podejrzeć, jakie
jest hasło autoryzacji ppp na modemie, choć pewnie gdzieś jest jakaś baza
tych już wygenerowanych i przydzielonych adresów ip, ale na 1000% zwykły
żuczek w TP SA nie ma do niej dostępu.

Ps. Topic jest trochę NTG, bardziej pasował by na pl.comp.networking

--
Pozdrawiam / Regards Michal Biegajlo
http://www.winroute.prv.pl