Jak zastąpić modem SpeedStream z TPSA (DSL) własnym?

Autor: Paweł Cern (pcern_at_quadriga.com.pl)
Data: Sat 17 Jan 2004 - 11:18:28 MET

Witam serdecznie,

Czy ktoś z was sukcesywnie zastąpił kiedyś modem SpeedStream dostarczany
przez TPSA z usługą DSL, własnym modemem? Mam problem, po czasie modem traci
połączenie z internetem. Wszystkie lampki sygnalizują że wszystko jest OK
(kolor zielony), ale np. na skutek użycia polecenia PING otrzymuję
informację że host docelowy jest nieosiągalny (od routera w modemie). Z
zewnątrz modem także nie jest widoczny. Jedynym ratunkiem jest reset
modemu - po resecie łącze zaczyna działać na jakiś czas. Po dogłębnych
przemyśleniach dochodzę do wniosku, że sesja PPPoE jest zrywana (może się
zdarzyć), ale modem nie może lub nie próbuje zestawić sesji ponownie.
Zgłaszałem tą usterkę na infolinii, naprawiają już ponad miesiąc i
pozytywnych skutków nie widać. Tracę już jakąkolwiek nadzieję na poprawną
pracę tego łącza z oryginalnym modemem. Dowiedziałem się że po ADSL-u, w
kanale PVC przesyłany jest strumień PPPoE. MAC-adres interfejsu widocznego
od strony tepsy musi zgadzać się z MAC-adresem dostarczonego modemu - to nie
jest problem. Jednak PPPoE wymaga zalogowania się. Potrzebny jest login i
hasło. Jednak nikt z techników ani pracowników BOK TPSA nie udzielił mi (nie
chciał lub nie wiedział) takiej informacji. Czy może mi ktoś w tej sprawie
pomóc?

Paweł Cern