Re: Znak jakoci us3ugidostepu - Ranking

Autor: Marcin Kapski (biuro_at_bbi.pl)
Data: Fri 25 Oct 2002 - 10:54:18 MET DST


> Operator A ma swietne lacze zagraniczne, ale nienajlepiej w kraju.
> Operator B ma swietne lacza do innych krajowych, fatalne w swiat.
>
> Uzytkownik X jest programista, zdalnym pracownikiem firmy francuskiej.
> Poprzez szyfrowane polaczenie IPsec laczy sie z urzadzeniem dostepowym
> podlaczonym do sieci jednego z francuskich operatorow. Dobre polaczenie
> jest dla niego niezbedne.
>
> Uzytkownik Y jest nastolatkiem, z Internetu korzysta glownie jako zrodla
> muzyki i filmow sciaganych od kolegow (wszyscy w kraju).

Nie rozumiem, co z tego kto kim jest ?
Jak idziesz do salonu i kupujesz samochód to pytasz sie czy ma np. kolo
zapasowe albo zapalniczke, albo wycieraczki ?
Nie bo jest to standard!
Wiec nie poruszaj tematu ze jeden koles ma w dupie wycieraczki bo mieszka w
californi a drugi je potrzebuje bo mieszka w lasach tropikalnych bo jest -
wyto bledne rozumowanie cieraczki sa w standardzie kazdego samochodu.

w sprawie internetu ? co coz, uwazam ze jest pare wyznacznikow okreslajacych
lacza i dostep do internetu, bo przeciez ktos kto sie nie zna to podpisuje
na umowie:
..
146. Dostawca internetu zapewnia dostep do internetu* na poziomie 10Mbit!
(jak fajnie nie ?)
..
..
..
..
* tzn do routera brzegowego

I czlowiek ktory sie nie zna cieszy sie jak glupi!
Ale w umowie nie ma:
- zdania o gubieniu pakietow miedzy roznymi routerami
- opoznienia wracania pakietow
- ilosci dostepnych lacz za routerem brzegowym (i do jakich sieci)
itd itp
- ilosci uzytkownikow
- gwarancji pasma chociazby w dostepie do routera brzegowego

itp itd
a sytuacja moze wygladac ze isp (tak samozwanczo go nazwalem) ma 100 userow
i 1 neo+ na dodatek awaryjne.Nie zwraca czesci abonamentu za przerwy krotsze
niz 5 h itp itd

Wydaje mi sie ze na tak kiepska jakosc uslug swiadczonych w naszym kraju
(nie uogolniam bo czasami jest ok - zdarza sie:)) pozwala sam rynek. I warto
by bylo ustalic chociazby punkty jakie isp powinien spelniac, lub umiescic
na umowie i gwarantowac.
Jestem Za taka incjatywa!

I nie mowie o TPSA ktora woli inwestowac w reklame niz w dobra obsluge
klientow.
Pozdrawiam
Marcin Kapski



To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.7 : Wed 19 May 2004 - 18:02:19 MET DST