Re: Dostawcy inetu w Krakowie

Autor: Paweł Świrek (dupa.8_at_adres.w.sig.pl)
Data: Fri 18 Oct 2002 - 09:56:11 MET DST

On śro 16. październik 2002 15:30 Grzegorz Szyszlo wrote:

> Czesc. Szukam jakiegos rzetelnego dostawcy internetu w Krakowie.
> Jakie firmy polecacie?
> Trafilem na oferty TPSA, CETI, Futuro. Czy one sa godne zaufania?
> Jak czesto padaja lacza? Jak dlugo trwa usuwanie awarii?

Z tymi łączami w Krakowie to jest różnie. Półtora roku temu moi pracodawcy
szukali jakiegokolwiek stałego łącza do internetu (do tego momentu był
modem). W końcu stanęło na TPSA i SDI, bo:
- Netia okazała się być za droga
- Autocom (kablówka) ma siedzibę nie tak daleko od siedziby firmy w której
robię (drugi koniec ulicy) i ... "nie opłacało się im prowadzić kabli".
Ponoć instalują tak "świetne" modemy, że zawieszają się co kilka godzin i
trzeba im robić power cycle.
- Chello było nieosiągalne w tym regionie. To jest w kablówce i chodzi
teraz już dobrze. Dwa lata temu bywało, że chodziło po prostu gorzej niż
TPSA na modemie. A i teraz łącze to lubi padać.
- Pozostałe oferty okazały się być drogie. Mam gdzieś ofertę łącz
radiowych, ale ceny są straszne. Za łącze o parametrach zbliżonych do SDI
cena jest rzędu 1000 zł lub więcej przy gwarantowanym (podobno) wysokim
QoS. Muszę odnaleźć te materiały, żeby podać, co to za firma. Wiem, że mają
2 przemienniki - 1 w Łęgu na kominie a drugi na Biprostalu. Słyszałem
jeszcze o kilku innych dostawcach internetu przez radio, ale nie mam
pojęcia, jak to funkcjonuje.

A SDI (TPSA) działa tak sobie. To łącze lubi padać. A usuwanie awarii...
różnie. Czasem usuną za godzinę, a czasem jest dłużej. Choć od pół roku u
mnie w pracy działa idealnie. W domu sam mam SDI i też dobrze działa.
Problemy były, gdy miałem uszkodzoną linię i popołudniami w styczniu, gdy
coś tam robili na centrali. Jakiś czas temu proponowali mi przejście na
Neostradę, ale im nie odpowiedziałem, gdyż stwierdziłem że mi się to nie
opłaca.

--
Paweł Świrek, KING_CRIM on IRC, ICQ: 138677500
mailto:pawel.swirek_at_plusnet.pl http://www.psresources.boo.pl/ +48607332755