Re: Domena -rejestracja ???

Autor: Leszek Zur (lzur_at_record.com.pl)
Data: Thu 22 Aug 2002 - 09:57:55 MET DST

> Mozliwe. Urzad Patentowy RP, zarejestrowac jako znak handlowy (o ile
> przejdzie - musi byc nowe, znaczy nikt wczesniej takiej nazwy nie
> zastrzegl, nie moze byc okresleniem pospolitym - nie zarejestruja jako
> znaku handlowego pospolitego rzeczownika czy czasownika typu
> "gwozdzie", "sprzatanie"...). Z rejestracja znaku handlowego ma sie
> prawo wylacznosci do uzycia go jako czlonu identyfikujacego podmiot w
> nazwie domenowej - czyli czlonu po identyfikacji hosta a przed
> identyfikacja domeny dostawcy, funkcjonalnej i ew. narodowej.
> [...]

Ostatnio mialem dokladnie wlasnie taka sytuacje.
Rejestrowalem domene w NASK
Po wypelnieniu wniosku dostalem maila:

<CIACH>
Nazwa <Tu nazwa domeny> jest zastrzezonym znakiem towarowym.
Prosze o przedlozenie oswiadczenia ze zapoznali sie Panstwo z
wpisem do rejestru znakow towarowych i nie beda Panstwo naruszac
zadnego z tych wpisow. Oswiadczenie powinno zostac dostarczone w
ciagu 5 dni od daty wyslania tej wiadomosci na adres:
ul. Wawozowa 18, 02-796 Warszawa lub nr faksu: (22) 523 13 01.
Prosze pamietac o poslugiwaniu sie nr ID zgloszenia.

Operator DNS NASK

</CIACH>

Wyslalem faxem i domena zostala zarejestrowana.
Poza tym jak zarejestruje domene "alamakota.pl"
to kto mi zabroni zrobic poddomene "coca-cola.alamakota.pl"
I jeszcze jedno.
Jak znajde np. wyspy Hula-Gula majace przykladowo domene HG
to pewnie tam bede moga zarejestrowac domene cola-cola.hg

Pozdrawiam - Leszek Zur

Pozdrawiam - Leszek Zur