Re: Potrzebne pare opinii by bylo

Autor: Igor Wawrzyniak (igor_at_crypto.eu.org)
Data: Mon 05 Aug 2002 - 02:37:02 MET DST

Dnia Sun, 4 Aug 2002 18:06:53 +0000 (UTC),
Robert Święcki <jagger11_at_kki.net.pl> Napisał(a):
> Druga kwetstia, to uważam także, że
> wpisy zawsze powinny być opatrzone imieniem, nazwiskiem a już co najmniej
> nickiem/ksywką oraz adresem e-mailowym, niezrozumiałe dla mnie są wpisy
> anonimowe, czegóż tu się bać..

Jak to czego? Spamera z baseballem. Poczytaj, co on pisał o osobie,
która przeforwardowała jego mail do Polspamu - cały czas nazywa go
konfidentem i rzadko mówi o nim bez użycia wyrazów powszechnie
uznanych.

> wygląda to trochę na brak odpowiedzialności
> za nazwanie kogoś spamerem (chociaż tutaj sytuacja jest troche inna, to
> polspam z zasady nie ujawania autora zgłoszenia).

Nie zgadzam się. Dlaczego osoba zgłaszająca spam ma za cokolwiek
odpowiadać? A zwłaszcza - narażać się na zemstę spamera?
Chciałbyś odbierać później maile "ty p... faszystowski konfidencie"?

> Żeby była jasność, uważam
> inicjatywę polspam za słuszną i potrzebną, jednakże można się zastanowić
> nad możliwością zaproponowanych przeze mnie zmian.

Pierwsza propozycja (to co wyciąłem, czyli zawiadamianie spamera,
że został dodany do bazy) - ewentualnie tak. Chociaż nie ułatwiałbym
życia spamerom, niech się chociaż za karę naszukają :)

--
Igor Wawrzyniak    | PGP public key: https://crypto.eu.org/key.asc
"Do not underestimate the power of the Duct Tape"