Re: Potrzebne pare opinii by bylo

Autor: Dominik Mierzejewski (dominik_at_nospam.rangers.eu.org)
Data: Mon 05 Aug 2002 - 02:37:42 MET DST

Date: Sun, 4 Aug 2002 18:06:53 +0000 (UTC)
From: Robert Święcki <jagger11_at_kki.net.pl>
[...]
> Rzeczywiście, uważam, że taka
> osoba powinna być powiadamiana, np jakimś automatem, nietrudne a
> rzeczywiście chyba by było rozsądniej.

To fakt, szczególnie, że łatwo coś takiego zorganizować. Z drugiej strony
jednak zachodnie listy typu SPEWS, czy ORDB również nie informują o dokonaniu
wpisu.

> Druga kwetstia, to uważam także, że
> wpisy zawsze powinny być opatrzone imieniem, nazwiskiem a już co najmniej
> nickiem/ksywką oraz adresem e-mailowym, niezrozumiałe dla mnie są wpisy
> anonimowe, czegóż tu się bać.. wygląda to trochę na brak odpowiedzialności
> za nazwanie kogoś spamerem (chociaż tutaj sytuacja jest troche inna, to
> polspam z zasady nie ujawania autora zgłoszenia).

Przeczytaj FAQ PolSpamu. Wyraźnie jest napisane, że adresy są w dowodach
wyiksowane po to, aby spamerskie harvestery nie zebrały ich do swoich baz.
Samo zgłoszenie nie jest podstawą wpisania na listę.

> Żeby była jasność, uważam inicjatywę polspam za słuszną i potrzebną,
> jednakże można się zastanowić nad możliwością zaproponowanych przeze
> mnie zmian.

Cóż, to już zależy od administratorów projektu. MSZ jest dobrze tak,
jak jest.

--
"The Universe doesn't give you any points for doing things that are easy."
        -- Sheridan to Garibaldi in Babylon 5:"The Geometry of Shadows"