Re: skanowanie portow

Autor: radi (radi_at_NOMORESPAM.interror.org)
Data: Fri 17 May 2002 - 16:57:22 MET DST

bartek wrote:

> Wiec jesli wchodze na www.wp.pl to takze naruszam Kodeks Karny bo zdobywam
> informacje iz serwer ten ma otwarty port 80.

alez skad. pomijajac pewna absurdalnosc zagadnienia ;) przeciez on ma
ten
port udostepniony 'pro publico bono', dla kazdego kto chce skorzystac z
tego
popularnego serwisu.

> Z tym pierwszym sie zgodze. A z tym drugim to nie do konca, przeciez
> skanowanie portow nikomu i niczemu nie szkodzi.

pomijajac watek znajdujacy sie nieco obok (skanowanie moze wywrocic
wiele urzadzen, i takich bledow w historii Bugtraq jest sporo, czyli
stanowi to swoistego DoS`a), to kazdy moze nagiac litere prawa
udowadniajac ze Twoje skanowanie spowodowalo przepelnienie systemu
plikow poprzez zapchanie nadmiernymi logami, czy tez znaczaco
obciazylo jego siec, czy w jakikolwiek sposob maszyne, i w ten
sposob powoduje uniemozliwienie pracy i wymierne straty.
'chcesz pobic psa, kij sie zawsze znajdzie' ;)

> Wydaje mi sie iz karalne to nie jest a administratorzy nie powinni tego
> traktowac jako probe wlamania, a jedynie probe uzyskania informacji o
> serwerze co nie do konca moze byc czyms zlym. W koncu jesli cos jest
> dostepne dla wszystkich to dlaczego nie mozna na to 'spojrzec'?
> Gdybysmy jednak postepowali wedle zasady 'nie moje to nie ruszaj' to
> niemoglbym odwiedzac www.wp.pl poniewaz nie jestem wlascicielem serwera.

administratorzy z reguly wiedza jak to traktowac, znajac powszechne
intencje zwiazane z faktem skanowania - czesto tak sie zaczyna proba
wlamu przez jakiegos namolnego scriptkiddie. Nie wspomne juz o
oczywistym fakcie istnienia wewnetrznych regul w przypadku ISP
- klient bruzdzi, niepotrzebny paragraf - po prostu sie go odcina.
No chyba ze gore wezmie finansowy aspekt sprawy czyli sens wyrzucania
klienta ktory daje zarobic na przyslowiowy kieliszek chleba.
ale tego typu moralne rozterki to juz temat na inna bajke ;).

FUT pl.comp.security? ;)

pozdrowienia.

--
elmer radi radisson. irc: #radiostacja ; #polishscene ; icq: 3190852
* RP7442-RIPE * e-mail: radi<at>klosz.art.pl ; radi<at>radiostacja.pl