Re: skanowanie portow

Autor: bartek (bartek_at_NOSPAM.rwl.torun.pl)
Data: Thu 16 May 2002 - 22:03:50 MET DST

Krzysztof Drewicz wrote:

> In article <abvnjp$c3g$1_at_news.tpi.pl>, bartek wrote:
>
> Skonsultuj się z prawnikiem, ale AFAIR to tu jest problem, gdyż w
> Kodeksie Karnym jest powiedziane o zdobywaniu informacji dla Ciebie nie
> przeznaczonej.

Wiec jesli wchodze na www.wp.pl to takze naruszam Kodeks Karny bo zdobywam
informacje iz serwer ten ma otwarty port 80.

> Jeśli host nazywa się news.aqq.pl to myśle że możesz spróbować sprawdzić
> co jest na porcie 119. A IMO pierwsza zasada to nie szkodzić innym.

Z tym pierwszym sie zgodze. A z tym drugim to nie do konca, przeciez
skanowanie portow nikomu i niczemu nie szkodzi.

Wydaje mi sie iz karalne to nie jest a administratorzy nie powinni tego
traktowac jako probe wlamania, a jedynie probe uzyskania informacji o
serwerze co nie do konca moze byc czyms zlym. W koncu jesli cos jest
dostepne dla wszystkich to dlaczego nie mozna na to 'spojrzec'?
Gdybysmy jednak postepowali wedle zasady 'nie moje to nie ruszaj' to
niemoglbym odwiedzac www.wp.pl poniewaz nie jestem wlascicielem serwera.

Mysle, ze rozmowa na ten temat nie ma wiekszego sensu i przepraszam za
rozpoczecie tego watku.

p.