Re: skanowanie portow

Autor: Krzysztof Drewicz (hunter_at_dragon.devel.raszyn.pl)
Data: Thu 16 May 2002 - 21:43:36 MET DST

In article <abvnjp$c3g$1_at_news.tpi.pl>, bartek wrote:
> Witam!
>
> Czy ktos moglby mi odpowiedziec na pytanie dlaczego skanowanie portow jest
> naruszeniem prawa? i czy w ogole jest?

> Przeciez program skanujacy loguje sie na port danego hosta tak samo jak
> robi to przegladarka internetowa czy ftp. Czyli jesli pobieram cos z
> ftp.icm.edu.pl to naruszam prawo? Przeciez jesli maszyna udostepnia
> wszystkim te porty to chyba moga sie na nie logowac wszyscy? Jesli nie moga

Skonsultuj się z prawnikiem, ale AFAIR to tu jest problem, gdyż w
Kodeksie Karnym jest powiedziane o zdobywaniu informacji dla Ciebie nie
przeznaczonej. Paragraf był chyba ten sam co w przypadku czytania cudzej
korespondencji, ale i tak wszystko zależy od tego kto się na ten temat
wypowiada, może zna ktoś jakiś precedens, czy zapadły w .pl jakieś wyroki za
włamanie i na podstawie których paragrafów ?

> Pewnie za malo jeszcze wiem. Czy moglibyscie mi podac jakies adresy gdzie
> znajde informacje na temat "co wolno a czego nie wolno mi robic w
> internecie" :>

Jeśli host nazywa się news.aqq.pl to myśle że możesz spróbować sprawdzić
co jest na porcie 119. A IMO pierwsza zasada to nie szkodzić innym.

> p.
hunter

--
Krzysztof Drewicz