skanowanie portow

Autor: bartek (bartek_at_NOSPAM.rwl.torun.pl)
Data: Thu 16 May 2002 - 17:43:32 MET DST

Witam!

Czy ktos moglby mi odpowiedziec na pytanie dlaczego skanowanie portow jest
naruszeniem prawa? i czy w ogole jest?
Przeciez program skanujacy loguje sie na port danego hosta tak samo jak
robi to przegladarka internetowa czy ftp. Czyli jesli pobieram cos z
ftp.icm.edu.pl to naruszam prawo? Przeciez jesli maszyna udostepnia
wszystkim te porty to chyba moga sie na nie logowac wszyscy? Jesli nie moga
to po jaka cholere udostepnia? Przeciez program skanujacy nie otwiera sobie
portow ktore zamknal administrator (:>) wiec nierozumiem dlaczego kazde
skanowanie portow danego hosta w sieci ktorej jestem uzytkownikiem jest
odbierane jako naruszenie prawa.
Pewnie za malo jeszcze wiem. Czy moglibyscie mi podac jakies adresy gdzie
znajde informacje na temat "co wolno a czego nie wolno mi robic w
internecie" :>

p.