Re: skanowanie portow

Autor: zamsz (zamsz_at_marsell.interecho.com)
Data: Thu 16 May 2002 - 18:51:42 MET DST

news:abvnjp$c3g$1_at_news.tpi.pl bartek:

> Czy ktos moglby mi odpowiedziec na pytanie dlaczego skanowanie
> portow jest naruszeniem prawa? i czy w ogole jest?
> Przeciez program skanujacy loguje sie na port danego hosta tak
> samo jak robi to przegladarka internetowa czy ftp. Czyli jesli
> pobieram cos z ftp.icm.edu.pl to naruszam prawo? Przeciez jesli
> maszyna udostepnia wszystkim te porty to chyba moga sie na nie
> logowac wszyscy? Jesli nie moga to po jaka cholere udostepnia?
> Przeciez program skanujacy nie otwiera sobie portow ktore zamknal
> administrator (:>) wiec nierozumiem dlaczego kazde skanowanie
> [...]

No widzisz, tyle sie nameczyles wykazujac, ze skanowanie nie powinno
byc uznawane jako naruszenie prawa, a faktycznie jest tak, ze nie ma
przepisu ktory tego zabrania. Niestety ciagle mozna znalezc osoby,
ktore twierdza inaczej - zazwyczaj popieraja to niesmiertelnymi
analogiami np. naciskania klamek itd.

Temat zawsze wywolywal "piane" na usenecie. Mam nadzieje, ze tym razem
bedzie inaczej. Nie ma Experta ;)

--
zamsz
Ksiega cytatow Experta http://xox.pl/~zamsz/