Re: Nie no, to jest SKANDAL !

Autor: Paweł 'Róża' Różański (rozie_at_priv.onet.pl)
Data: Sun 12 May 2002 - 18:05:25 MET DST

"Robert" <rr4_at_poczta.onet.pl> wrote in

> Zapominają też o tym, że nie trzeba za coś płacić by mieć prawo to
> używać jeśli jest to udostępnione "dla wszystkich" czyli jest
> usługą publiczną jak np. internet, usenet, ircnet ...

            Mylnie zakładasz, że usenet jest 'dla wszystkich'. To, że
filtrowanie jest na zasadzie niewpuszczania wybranych zamiast na
zasadzie wpuszczania wybranych, to drobny szczegół organizacyjny.

> Uczelnia czy firma nie może udzielić dostępu wszystkim z
> wyłączeniem np. łysych bo to jest dyskryminacja a prawa wszystkich
> krajów (większości) chronią łysych przed tym.

            Firma prywatna jak najbardziej może. Możnaby tu wnikać w kwestie
prawne, tzn. czy regulamin świadczenia usług jest zgodny z KC, ale
wątpię, żebyś coś znalazł, bo prawo nie przystaje do obecnej sytuacji.

> Mam nadzieję, że było w miarę łopatologicznie i proponuję już
> zakończyć tą dyskusję. Jeśli ktoś dalej uważa, że dostęp do
> internetu, usenetu, ircnetu jest przywilejem a nie prawem każdego
> obywatela to proponuję zapytać się kogoś kto ma choć blade pojęcie
> o podstawach prawa albo wygoglować sobie konstytucję czy
> deklarację praw człowieka i czytać, czytać, czytać ...

            Ależ obywatel ma prawo dostępu. Problem leży w znalezieniu firmy,
która mu ten dostęp zaoferuje (do każdej z usługi z osobna, rzecz
jasna).

--
/****    There are many ways to get what you want    ****\
*****          I use the best I use the rest         *****