Re: Kiedy ktoś zrobi porządekz IRCnetem ?

Autor: Nina Liedtke (nina_at_hell.pl)
Data: Thu 09 May 2002 - 01:15:00 MET DST

On Tue, 7 May 2002 15:14:32 +0000 (UTC), "Aguirre" <---_at_tpnet.pl> wrote
in article <ab8m07$rvd$1_at_news.tpi.pl>:

[...]
> Co więcej - nie sadzę, aby koszty utrzymania IRC-a w jakis
> znaczacy sposób uszczuplały tę pulę - chodzi mi jednak o zasady.
> Obecnie z funduszy przeznaczonych na naukę finansowana jest
> w sposób niejawny działalnosć serwisu o charakterze rozrywkowym.

        Ba - żeby to jednego! Uczelnie utrzymują ośrodki wczasowe(!) dla
swoich pracowników. A przecież wczasy to rozrywka. Z okazji świąt
kościelnych (sic!) świeckie uczelnie (nie wiem, czy wszystkie, ale
niektóre na pewno) kupują cukierki, owoce i inne produkty, nie będace
materiałami naukowymi ani dydaktycznymi, i rozdają je *dzieciom*
pracowników, czyli osobom w żaden sposób nie zaangażownym w procesy
naukowe ani dydaktyczne, stanowiące cel działania uczelni. Czasem
uczelnie urządzają też dla w/w dzieci bale, na których pojawiają się
aktorzy poprzebierani bynajmniej nie za pracowników naukowych, ale za
wróżki, świętych Mikołajów itp. Zgroza. Ale mało tego. Uczelnie mają
całe sieci bibliotek i wprawdzie w tych większych są - pewno dla
niepoznaki - jakieś książki naukowe, ale w mniejszych (takich
w akademikach, na przykład) króluje _beletrystyka_. Tak, tak.
Romansidła, kryminały, sf i inna ruja i poróbstwo. A przecież jest tyle
wartościowych książek traktujących o zaletach kapitalizmu... ;) Ale to
wszystko jeszcze nic! Pod płaszczykiem zajęć wf studenci oddają się
takim rozrywkom, jak jazda konna, tańce, aerobik, pływanie. W jednym
z akademików PW jest basen! Co to ma wspólnego z działalnością
edukacyjną i naukową?!
        A niedawno byłam w klubie 'Park' na dorocznym 'święcie SGH', na które
dostali zaproszenia wszyscy pracownicy Uczelni. Były sałatki, owoce,
kiełbaski z grilla, zimne napoje (w tym piwo) bez żadnych ograniczeń.
Impreza trwała podobno do 24.00. Rektor też był, ale *nie* wygłosił
żadnej mowy. Nawet się dziwiłam, ale teraz widzę, że gdyby coś
powiedział, to charakter rozrywkowy tej imprezy stałby się jawny, a tak
- można było udawać, że nad tymi kiełbaskami i przy piwie odbywają się
służbowe spotkania ;)

> A co tu udowadniać ? Jesli główne serwery IRC w Polsce
> sa urzadzeniami będacymi własnoscia uczelni a działalnosć
> uczelni jest finansowana głównie z budżetu (KBN ?) to w
> jakims stopniu kupione zostały za moje podatki. Z tego
> samego zródła opłacane sa łacza oraz pensje administratorów.

        Hmm, a mnie się wydawało, że studenci płacą uczelniom jakieś
pieniądze za różne takie... egzaminy, na przykład. Studia zaoczne.
Podyplomowe. Że uczelnie robią ekspertyzy i badania dla różnych firm
i dostają za to pieniądze... Że uczelniane zespoły badawcze
rejestrują patenty i za ich wykorzystanie też płynie jakaś kasa...
A tu się okazuje, że tak naprawdę to Ty wszystko finansujesz ze
swoich podatków?

[...]
> Ponieważ IRC nie ma nic wspólnego z działalnoscia edukacyjna
> i naukowa możliwe jest tylko jedno racjonalne rozwiazanie:
[...]
        ...poubierać wszystkich pracowników i studentów w jednakowe, szare
mundurki. Przydzielić miskę ryżu dziennie na głowę. Niezadowolonych
przeszeregować do zamiatania ulic. Korzystanie z Internetu powiązać
z działalnością edukacyjna i naukową w racjonalny sposób, np.:
        - studenci, którzy uzyskają średnią ocen 5,0 otrzymają prawo do
wysłania w następnym semestrze 5 maili, 5 postingów, obejrzenia
5 dokumentów html w WWW, ściągnięcia 5 plików przez ftp oraz spędzenia
5 minut na IRC-u (z uprawnieniami operatora kanału);
        - studenci, którzy uzyskają średnią ocen 4,5 otrzymają prawo do
wysłania w następnym semestrze 3 maili, 3 postingów, obejrzenia
3 dokumentów html w WWW, ściągnięcia 3 plików przez ftp oraz spędzenia
3 minut na IRC-u (jako pełnoprawny użytkownik);
        - studenci, którzy uzyskają średnią ocen 4,0 otrzymają prawo do
wysłania w następnym semestrze 1 maila (do dziekana, z obietnicą poprawy
wyników w następnym semestrze), 1 postingu (na pl.test - zawsze należy
najpierw przetestować swój czytnik), obejrzenia 1 dokumentu html w WWW
(netykiety), ściągnięcia 1 pliku przez ftp (z serwera uczelni) oraz
spędzenia 1 minuty na IRC-u (na kanale moderowanym, bez prawa głosu
i bez prawa zmiany nicka);

[studenci, którzy uzyskają średnią ocen poniżej 4,0 zostają
przeszeregowani do zamiatania ulic]

- pracownicy uzyskają prawo do zamiany naród pieniężnych, jeśli jakieś
otrzymają, na 'czas internetowy' w relacji 100 zł = 1 godz. korzystania
z Internetu w sposób dowolnie wybrany (przy włączonych filtrach
'rodzinnych', skonfigurowanych przez pełnomocnika rektora ds.
Internetu).

Nina

--