Re: Kiedy ktoś zrobi porządekz IRCnetem ?

Autor: Aguirre (---_at_tpnet.pl)
Data: Tue 07 May 2002 - 17:14:32 MET DST

Użytkownik "Kaktus" <kaktus_at_fribsda.net.pulawy.pl> napisał w wiadomości
> [ciach]

> czy bardzo cie boli to ze placisz podatki na edukacje?

Nie - dlaczego ? Edukacja to jedna z najsensowniejszych
inwestycji realizowanych przez budżet państwa.
Co więcej - nie sadzę, aby koszty utrzymania IRC-a w jakis
znaczacy sposób uszczuplały tę pulę - chodzi mi jednak o zasady.
Obecnie z funduszy przeznaczonych na naukę finansowana jest
w sposób niejawny działalnosć serwisu o charakterze rozrywkowym.

> a udowodnij ze to z twoich pieniedzy kupiono serwer na ktorym dziala ircd.

A co tu udowadniać ? Jesli główne serwery IRC w Polsce
sa urzadzeniami będacymi własnoscia uczelni a działalnosć
uczelni jest finansowana głównie z budżetu (KBN ?) to w
jakims stopniu kupione zostały za moje podatki. Z tego
samego zródła opłacane sa łacza oraz pensje administratorów.

> nie sadze aby za pieniadze podatnikow byly
> finansowane takie sprzety.

Być może się mylę, jednak według mojej wiedzy na ten temat
szkielet sieci IRC funkcjonuje na sprzęcie wyższych uczelni.
Jesli tak - to zarzuty dotyczace nieprawidłowosci w sposobie
finansowania IRC sa w pełni uzasadnione.

Ponieważ IRC nie ma nic wspólnego z działalnoscia edukacyjna
i naukowa możliwe jest tylko jedno racjonalne rozwiazanie:
1. Usunięcię oprogramowania ircd z serwerów uczelni
2. Jesli sa chętni do korzystania z tego oprogramowania
   (oczywiscie - sa) to:
   a) powinni się zorganizować i za własne srodki zakupić
      sprzęt i zatrudniać adminów;
   b) lub pozostawić lukę wolnemu rynkowi - na pewno znajda
      się przedsiębiorstwa gotowe udostępniać irc jako usługę.

Aguirre