Re: Symetria routingu BGP w TPNET :-)

Autor: Przemysław 'Repcio' Gubernat (Przemyslaw_at_Gambit.Gubernat.NET)
Data: Wed 08 May 2002 - 17:01:23 MET DST

On Tue, 7 May 2002 23:14:59 +0000 (UTC), Grzegorz Janoszka (odpowiadając popraw adres) <Grzegorz.Janoszka----ODSPAMIACZ_at_pro.onet.pl> wrote:
> Przepraszam, ale czemu obwiniasz IPartners, że Dialog nijak nie prependuje
> się do Teleglobe?
Bo wiem :)
Z dialogu do IParters idzie poprawnie, czyli via TP S.A. natomiast w drugą
stronę już nie gdyż "to jest sprawa polityczna" i routować drugą stronę
nie będzie po TP S.A.
AFAIR IParners nie przyjmuje ASa Dialogu po TP S.A.

> Uważasz, że ZAWSZE winna jest strona rutująca pakiet? Pamiętaj, że w
> przypadku BGP to admin sieci docelowej informuje klientów, jak chce, żeby
> pakiety do niego docierały.
Nie zawsze. Mam 3 łącza i chcę aby do Pozmau szło przez Telbank, gdyż
w Poznaniu TP S.A. ma uwalonu router robiący pętelkę.. to JA ustawiam
sobie że do Pozmanu NIE będzie szło przez TP S.A.

> Jeśli Dialog (mniej lub bardziej celowo) ustawił, że woli łączność przez
> Teleglobe, to tak jest.
Raczej Dialog celowo ustawił łączność przez TP S.A.
Miałem styk z IPartners ścieżka miała z 10 czy 12 ASów, przez TP S.A ma 4.
Odpowiedź sunie się sama....

> IPartners mają dzień i noc siedzieć przy kompch i wyłapywać polskie sieci,
> które mają kłopoty z BGP?
Hmm po kilku pismach i telefonach pewnie bym przestawił....

> Mi by się nie chciało :)
Mi też... jednakże gdyby klient był upierdliwy bym przestawił (AFAIK
Dialog był)