Re: Hierarchia pl.* i pnn-g

Autor: KOMINEK (kominek_at_konto.pl)
Data: Tue 07 May 2002 - 17:10:56 MET DST

"Moi" <Moi_at_w.pl> wrote in news:ab6usq$31q$1_at_news.tpi.pl:

W sumie jestem tu nowy i zeby nie walnac glupoty powinienem sobie troche
posiedziec, przygladac sie dyskusjom i zwyczajom panujacym na tej grupie,
ale bezsenna noc sprawia, ze musze troche popisac, aby nie umrzec z nudow
;-)
Jak walne jakas glupote to przepraszam grupowiczow i prosze mnie poprawic.

> Guano prawda, ze poniewaz niejaki TS zajal sie organizowaniem
> hierarchii pl.* w czasach, kiedy wiekszosc ludzi myslala, ze siec
> telekomunikacyjna sluzy wylacznie do dzwonienia na zegarynke,
> to oznacza wprost, ze hierarchia ta jest _Jego_.

Zawsze wydawalo mi sie, ze jest _Jego_

> Czy gloria pioniera zwalnia jednak od przyjecia regul, stosowanych
> wszakze w najglebszych nawet anarchiach?
> Moim zdaniem - nie.

Moim zdaniem - tak.
Wolnoc Tomku w swoim domq.

> Przy tym nie chodzi mi o jakiekolwiek szczegolowe, rozbudowane
> zapisy i procedury. Wylacznie o odrobine dyscypliny, skoro juz
> ktos podejmuje sie administrowania czyms, majacym znaczenie
> (niechby tylko hobbystyczne) dla tysiecy codziennych uzytkownikow.

Postaw sie na jego miejscu.
Czy pozwalasz obcym osobom, w twoim domu, nakazywac ci jak masz ustawiac
meble ?

> Z lektury postow (a wlasciwie odpowiedzi na posty) na pnn-g
> wynika, ze TS na pstrykniecie palca mialby (ma?) wystarczajaco
> duzo pomocnikow, wystarczajaco bieglych w arkanach njusowego
> administrowania, ze cala robote 'techniczna' obslugi hierarchii
> pl.* moglby miec z bani. Wystarczy potem tylko popchnac controle
> ze swoim kluczem.

Niewatpliwie.
I zawsze dziwilo mnie, ze tak nie jest(a moze jest?).
Ja na miejscu TS podzielibym usenet na strefy i oddal "pod wladanie"
najbardziej zaufanym ludziom, odciazajac tym samym siebie.

> Ale widocznie nie chcemy zasad, a bardziej bawia nas posty
> o jakze inspirujacych do idiotycznych odpowiedzi tytulach:
> "Czy TS jest botem?"; "Czy TS istnieje - pytam powaznie?";

Mnie to nie przekszadza, moze dlatego, ze nie pisze na grupy, na ktorych
takowe pytanie sie pojawia ;-)
IMO TS wybral metode "rzadzenia" bedac w cieniu i zapewniam cie, ze jest to
wlasciwa metoda.
Zawsze jest tak, ze dluzej na szczycie utrzymuja sie ci, o ktorych
"publika" wie najmniej.

> Troche za duzo luzactwa jak na najbardziej aktywna na swiecie
> narodowa hierarchie newsowa.

O wiele za duzo, ale z drugiej strony "samowolka" pozwala ludziom na
wieksza swobode - glownie wypowiedzi.
A jesli sie komus nie podobaja spamy, trolle - to od tego ma filtry.

Internet, poki co, jest medium, w ktorym cenzura jest mauo widoczna i
nalezy sie z tego faktu tylko cieszyc.

> Uprzedzam rady o tresci: "Nikt nikomu nie broni zalozyc
> swojej(?) hierarchii pol.*, czy lechistan.*", bo to rada analogiczna
> do: "Jak ci sie nie podoba, to se wymysl inny, polski alfabet".

I pomimo calej zlosliwosci - bylaby to sluszna rada.

> Skrot pl funkcjonuje w miedzynarodowych uregulowaniach
> nie jako panasurmaczowy atrybut, bynajmniej.

Ale bedacy efektem jego pracy i to nalezy uszanowac.

Wiesz, nie bardzo kumam tok twojego myslenia. Kojarzy mi sie on z - nie tak
odlegla - epoka, z ktorej cale szczescie sie uwolnilismy.
Prawie, bo w ludziach takich jak ty widac pozostalosci.

Wyobraz sobie, ze zakladasz firme. Na poczatku o malym zasiegu, wielu
twoich znajomych nie wierzy w jej powodzenie, ale ty z uporem maniaka
starasz sie rozbudowac j0m. Z biegiem lat twoja firma staje sie potezna na
caly kraj, zatrudnia tysiace ludzi, jest miejscem zarowno pracy, jak i
sposobem na zycie(a czemu nie;-)].
I pojawia sie ktos kto mowi ci, ze to NIE MOZE TAK BYC.
Ze zle rzadzisz, ze jemu sie nie podoba np. nienormowany czas twojej pracy,
ze TO JUZ NIE JEST TYLKO TWOJA FIRMA.
I ten ktos nakazuje(proponuje) ci podzielic sie wladza.
BO TAK NIE MOZE BYC, bo ty wiesz co nalezy zrobic, aby firma funkcjonowaua
lepiej.
I co wtedy robisz ?

Ja WZYWAM ochrone i przy wyprowadzaniu go, nakazuje USWIADOMIC klienta, ze
WIEM jak nalezy kierowac firma, bo gdybym nie wiedzial to tej firmy by juz
dawno nie bylo.
No coz, poczekaj jakie beda odpowiedzi ;-)

--
KOMINEK [uowca uosi]
Skargi i wnioski: kominek_at_konto.pl