Re: Kiedy ktoś zrobi porządek z IRCnetem?

Autor: Robert (rr4_at_poczta.onet.pl)
Data: Mon 06 May 2002 - 04:26:01 MET DST

Użytkownik "Piotr KUCHARSKI" <chopin_at_sgh.waw.pl> napisał w wiadomości

> O, nie. Najpierw ircop dostaje list od niejakiego dyrektora Krakowiaka,
> który go straszy sądem, a potem niejaki Wabia na www.now-acc.pl zachęca
> swoich użytkowników do wysyłania listów do ircopa, jako sprawcy K:line.
> Potem dopiero oszołomy przysyłają listy.
>
> To, co mi się udało znaleźć, umieściłem na
> http://akson.sgh.waw.pl/~chopin/fiber.net/

Hmm, jakoś w pierwszym mailu nie zauważyłem nic o sądzie. Była to tylko
grzeczna prośba o wyjaśnienie sytuacji. Odpowiedź już taka grzeczna nie
była.

Poza tym, tak sobie czytam ten wątek i dochodzę powoli do jednego wniosku,
że rzeczywiście ktoś w końcu powinien zrobić porządek z tym IRCnetem !
Może w końcu jakaś firma naprawdę zdecyduje się pozwać do sądu jakiegoś opa
czy też uczelnię na której stoi serwer. Bardzo byłbym ciekaw wyniku takiej
sprawy - choć wydaje mi się, że ten może być tylko jeden.

Panowie administratorzy nie dość, że zachowują się niegrzecznie (ww.
korespondencja jest tego dobitnym przykładem) to w dodatku nie wiedzą nawet
tego, że w Polsce nie ma czegoś takiego jak odpowiedzialność zbiorowa. Nie
wiedzą pewnie i tego, że jeśli już czymś administrują to nie mogą odkładać w
nieskończoność swojej decyzji dlatego tylko, że obrazili się na jakiegoś
usera. Nie wiedzą też tego, że świadczą usługę o charakterze publicznym i
nie mogą ograniczać dostępu do niej wg. własnego widzimisię. Nie wiedzą też
pewnie paru innych rzeczy, ale to zapewne chętnie wyjaśniłby im jakiś
prawnik ...

Tylko kto się za to weźmie ?
Może jakaś firma, która potrafi udowodnić, że poniosła straty (ew. utraciła
zyski) z tego powodu, że jej sieć została odcięta od IRC'a.

Założę się, że po pierwszej sprawie skończyłyby się teksty typu: "Chyba Ci
się co? pomyliło. My nie musimy się z wami w żadnej sprawie porozumiewać.
Nie jeste?my z wami zwi?zani żadnym układem."
Nowy tekst miałby mniej więcej takie brzmienie: "Szanowny Panie. Uprzejmie
informuję, że jeden z użytkowników Państwa sieci naruszył zasady ... i w
związku z powyższym bardzo proszę o ..."

Ciekawe kto będzie pierwszy ... ?

pozdr.