Re: Usenet w portalu Gazeta.pl

Autor: Usenet Gazeta.pl (usenet_at_NOSPAM.poczta.gazeta.pl)
Data: Fri 29 Mar 2002 - 06:00:15 MET

fidor_at_hoga.pl (Adam =?ISO-8859-1?Q?Ku=B3agowski?=) napisał(a):

> Ok wycofuje sie z zarzutu co do moderatora. A co do Niusy onetu ... mamy
> wlasnie przyklad na p.c.o.a takiego osobnika - wiem ze osoba o tak niskiej
> kulturze moze sie trafic wszedzie ale jakos najczesciej sla wlasnie z
> Onetu - moze mam mylne odczucia. Chociaz z drugiej strony jak bedzie
> dalej reagowac z taka predkoscia jak teraz to moze sie tego uniknie.

Trudno mi się wypowiadać o użytkownikach Onetu. Jest to na pewno spora grupa
ludzi (w tym na pewno spore grono < 18 lat) i między innymi z tego powodu
prawdopodobieństwo tego, że znajdzie się w niej ktoś, kto "bruździ" w
Usenecie, wykorzystując interfejs oferowany przez Onet jest duże. Ktoś z
Onetu - jeśli im to zostało zgłoszone - powinień interweniować i dostęp
takiemu userowi zablokować. Inna sprawa, że przy skali używalności portali
podjęcie interwencji w każdym przypadku _natychmiast_, jest niestety trudne.
Na pewno, jeśli chodzi o Usenet w Gazeta.pl, będziemy starać się uniknąć tego
czego się obawiasz, czyli wykorzystywania naszego interfejsu do czegoś co w
Usenecie jest niemile widzane i na pewno będziemy reagować na zgłoszenia,
które można przesyłać na adres widoczny w nagłówkach postów wysyłanych z
Gazeta.pl, czyli X-Complaints-To: usenet_at_gazeta.pl. Staramy się tym, którzy
zaczynają u nas przygodę z Usenetem tłumaczyć pewne zasady (wyraźnie
linkujemy na stronach netykietę, także na stronie z której wysyła się mail) i
ostrzegamy, że wykorzystywanie interfejsu w sposób odbiegający od panujących
norm skończy się po prostu blokadą dostępu.

I jeszcze jedno ad. vocem tego co piszesz o osobach o niskiej kulturze.
Myślę, że osoby "dziwne" do Usenet'u sprowadzają nie tylko a _może_ nawet nie
przede wszystkim portale. Choćby piszący, który dał powody do tego by
moderować polip, z portali bynajmniej nie korzystał. Tu zawsze zdarzali
się "zachowujący się inaczej" także za czasów kiedy w Polsce nikt nie znał
słowa "portal" :)

Reasumując: daj nam szansę i nie zakładaj od razu, że będzie gorzej niż być
może :) Użytkownicy Gazeta.pl to naprawdę fajni ludzie i wniosą i tu więcej
dobrego niż złego :)

Pozdrowienia.